۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

۷۰طرح حوزه کشاورزی استان مرکزی در انتظار تامین سرمایه است



تیم خبری پارس دان

۷۰طرح حوزه کشاورزی استان مرکزی در انتظار تامین سرمایه است



به گزارش خبرنگار مهر، علی بابایی روز سه شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک با اشاره به تعداد پروژه‌های ثبت شده جهاد کشاورزی استان مرکزی در طرح رونق تولید، اظهار داشت: کل طرح‌های معرفی شده رونق تولید از حوزه کشاورزی استان ۵۶۱ مورد برآورد شده که ۱۵۱ میلیارد تومان به آنها اختصاص یافته و تاکنون ۸۱ طرح موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.


وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که در راستای طرح رونق تولید پرداخت می‌شود عمدتا سرمایه در گردش هستند و بانک‌ها رغبتی برای پرداخت تسهیلات ثابت ندارند، این یک معضل بزرگ برای بخش کشاورزی تلقی می‌شود، همچنین تنوع در نرخ سود تسهیلات بانکی هم مشکل دیگری است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: سود تسهیلات ۱۸درصد در حوزه کشاورزی نمی‌تواند پاسخگوی خوبی برای مشکلات موجود در این عرصه باشد و به این سبب درخواست داریم دولت حمایتی ترتیب دهد که سود تسهیلات کشاورزی به صفر درصد برسد یا حداقل کاهش یابد تا رونقی در این حوزه ایجاد کند.


بابایی تصریح کرد: طرح‌های متعددی اعم از طرح‌های صنایع تبدیلی می‌توانند با استفاده از سرمایه ثابت فعالیت مطلوبی داشته باشند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: کشاورزان از تولید ترس دارند، در حال حاضر تعداد ۷۰ طرح کشاورزی در دست داریم که سرمایه‌گذار ثابت ندارند و این یک معضل جدی برای بخش کشاورزی استان محسوب می‌شود.



استقرار صنایع به‌صورت پراکنده مشکلات متعددی به همراه دارد


یوسف یوسفی، مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به معضلات موجود میان صنایع و منابع طبیعی اظهار داشت: براساس آمایش‌های زیست محیطی صنایع باید در مناطقی به دور از منابع طبیعی و به‌صورت متراکم مستقر شوند زیرا استقرار پراکنده آنها مشکلات بسیاری به همراه دارد.


وی افزود: پیشنهاد ما بر این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت راهکاری پیش‌بینی کند که شیوه سرمایه‌گذاری تسهیل شود و صنایع در اراضی که به آنها تخصیص داده شده مستقر شوند.


مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی تصریح کرد: همه مسائل کشور اقتصادی و مرتبط با نقدینگی نیست، بلکه بخشی از مشکلات به عدم همکاری همگانی بستگی دارد، بایستی دستگاه‌ ها در امور مشترک همکاری کنند تا به نتیجه مطلوب در هر عرصه دست یابیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



۷۰طرح حوزه کشاورزی استان مرکزی در انتظار تامین سرمایه است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر