۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

ورزش بهترین ابزار برای تقویت انسجام داخلی است



تیم خبری پارس دان

ورزش بهترین ابزار برای تقویت انسجام داخلی است



به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی درنشست مشترک معاون امور بانوان وزیر ورزش و جوانان با مسئولان ورزش بانوان استان ها و نایب روسای بانوان فدراسیون های ورزشی کشور که در مجتمع ایرانیان برگزار شد اظهارداشت: ورزش از عوامل مهم برای تقویت اقتدار کشور است و اگر در استفاده از این فرصت درست برنامه ریزی کنیم به دستاوردهای خوبی می رسیم.


وی اضافه کرد: هیچ ابزاری تاثیرگذاری ورزش در عرصه های مختلف را ندارد و می توان گفت بدون جایگزین است و به عزت ملی کمک کند.


نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دو جا سرود هر کشور نواخته شده و پرچم آن بالا می رود که یک زمان در ورود رئیس جمهور به کشوری و دیگری کسب مدال در میادین ورزشی که این جایگاه باید قدر دانسته شود.



محمدی اظهارداشت: باید متناسب با این جایگاه از ورزش حمایت کنیم و با تخصیص اعتبارات مناسب زمینه حضور ورزشکاران بیشتری را در این عرصه مهیا کنیم.


وی اضافه کرد: بانوان به عنوان مربیان و تربیت کنندگان فرزندان کشور باید از سلامت خوبی برخوردار باشند که در این میان ورزش بانوان اهمیت دوچندان پیدا می کند.


رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمارها نشان می دهد ۷۰ درصد بانوان و دختران ما کم تحرک هستند و بهترین راهکار در رفع این مشکل ورزش کردن است.


افزایش اعتبارات و مکان های ورزشی ضروری است


وی در ادامه گفت: با توجه به جمعیت بالای بانوان باید بودجه های ورزشی و مکانهای اختصاصی ویژه بانوان بیشتر شود تا افراد بیشتری در رشته های ورزشی حضور پیدا کرده و برای سلامت خود اقدام کنند.


محمدی اضافه کرد: در سالهای گذشته در بهترین شرایط شاهد افزایش حدود ۱۷ درصدی اعتبارات ورزش بودیم که جوابگوی نیازها نبود لذا در یک پیشنهاد کارشناسی و تصویب اختصاص ارزش افزوده به میزان ۲۷ صدم درصد شاهد افزایش سه برابری بودجه ورزش شدیم و بسیاری از مشکلات حل شد.


وی گفت: با اختصاص ارزش افزوده شاهد افزایش اعتبارات ورزش تا ۳۰۰ درصد بودیم و مجلس به رسالت خود در این عرصه بخوبی عمل کرد.


محمدی تصریح کرد: واگذاری سالنهای ورزشی هم از دیگر مشکلات بود که با اضافه کردن «کلمه مازاد» توانستیم از واگذاری غیر اصولی اماکن ورزشی در شرایطی که با کمبود شدید روبرو بودیم جلوگیری کنیم و وضعیت کنترل شد.


نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: گزارشی در کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شد که برخی قوانین اجرا نمی شود و در شرایطی که مجلس گام بلندی در عرصه ورزش برداشته هنوز در اجرا چالش داریم.



۶۵ هزار طرح نیمه تمام در کشور


محمدی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۵ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها ورزشی است که تکمیل آنها میتواند موجب تحول در عمران و آبادانی و ورزش کشور شود.


وی اظهارداشت: تاکنون فقط حدود ۵۰۰ طرح برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شده و زمان زیادی برای تکمیل با اعتبارات میلیاردی لازم داریم و کارها به کندی پیش می رود.


عزم نمایندگان کمک به ورزش کشور است


نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: عزم نمایندگان مجلس کمک به ورزش است و آمادگی داریم تا برای حمایت از ورزش و حل مشکلات فعالان این عرصه و هیئت ها اقدام کنیم و در پایان این همایش اگر مشکلاتی توسط مجلس قابل حل بود به ما منعکس کنید تا پیگیر باشیم.





 



       




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



ورزش بهترین ابزار برای تقویت انسجام داخلی است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر