۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

بهره‌گیری از جشنواره تئاتر کودک در انتقال مفاهیم ارزشی



تیم خبری پارس دان

بهره‌گیری از جشنواره تئاتر کودک در انتقال مفاهیم ارزشی



به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر پنج شنبه در آیین افتتاحیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از حضور هنرمندان در این مراسم قدردانی کرد.


وی با یاد از کودکان و نوجوانان زلزله زده غرب کشور در استان کرمانشاه، گفت: این جشنواره را به تمام کودکان و نوجوانان ایران زمین به ویژه این کودکان تقدیم می کنیم.


شاهرخی با بیان اینکه آرزو می کنیم در ایام برگزاری این جشنواره موجب شادی و نشاط برای کودکان شویم، گفت: جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان ابزاری برای ارائه مفاهیم ارزشی تاریخ و هنر ایران اسلامی به نسل جدید است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه همدان استان کهنی است که دارای جایگاه رفیعی بوده و هست، اظهار داشت: این استان به خود می‌بالد که در بیست و چهارمین جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان افتخار میزبانی بزرگان هنر از کشورهای خارجی و هنرمندان داخلی را دارد.


فاضل عبادی افزود: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بیانگر تلاش و پشتکار در عرصه هنر است چراکه در عرصه هنر در کنار کشورهای دیگر جهان سرمایه کم‌نظیر هنر تئاتر می‌تواند غبار از چهره این هنر بزداید.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: هنر تئاتر می‌تواند نور امید را بیش از پیش در این سرزمین در عرصه‌های مختلف شکوفا کند.


وی گفت: در این جشنواره برای همه چه آنان که در روی صحنه و یا پس صحنه ایفای نقش می‌کنند از تمام دست‌اندرکاران، گروه‌های نمایشی، استادان، صاحبنظران، حامیان این هنر و مردم دوستدار هنر تشکر می‌کنیم و از خداوند برای اهالی این هنر روزهای خوشی را آرزومندیم.


گفتنی است؛ ۴۸ نمایش و تولید هنری در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می‌گیرد که شامل ۱۰ گروه از استان همدان است که دو گروه در بخش مسابقه و ۸ گروه در شهرستانهای استان اجرای برنامه دارند.


۸ گروه نیز در بخش بین المللی در جشنواره حضور دارند و ۳۰ گروه از سراسر کشور اجرای نمایش را بر عهده دارند.


همچنین ۱۶ سالن نمایشی در سطح استان برای اجرا آماده سازی شده که ۸ سالن در مرکز استان و ۸ سالن در شهرستانها است ضمن اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های جشنواره است.


استان همدان در طول جشنواره میزبان ۴۰۰ مهمان از سایر استان‌ها و خارج کشور است.



 




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



بهره‌گیری از جشنواره تئاتر کودک در انتقال مفاهیم ارزشی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر