۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

هرآنچه باید درباره مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی بدانیم



گروه ورزشی پارس دان

هرآنچه باید درباره مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی بدانیم



روزنامه قانون: انتخاب مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال، در زمره اخباری است که همیشه مدتی پیش از برگزاری این مراسم، جنجال و سر و صدای زیادی به پا می‌کند. فدراسیون جهانی فوتبال FIFA در سال‌های اخیر برای اجرای این مراسم مهم و بزرگ، نفراتی را از کشور میزبان انتخاب می‌کند. برای مثال در دوره قبل مسابقات جام جهانی فوتبال که سال ۲۰۱۴ در کشور برزیل برگزار شده بود، «فرناندا لیما» مدل و بازیگر معروف برزیلی به همراه همسرش «رودریگو هیلبرت» که وی نیز از مدل‌های مشهور کشور برزیل بود، اجرای مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی ۲۰۱۴ را بر عهده داشتند. این بار و در شرایطی که جام جهانی در کشور روسیه برگزار می‌شود نیز، یک زن ِ روسی اجرای مراسم را بر عهده خواهد داشت. البته این بار مجری دوم مراسم ، یک مجری و خبرنگار انگلیسی خواهد بود. بر این اساس و با انتخاب فدراسیون جهانی فوتبال «ماریا کوماندنایا» و «گری لینه‌کر» به‌عنوان مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال انتخاب شده‌اند.

لینه‌کر؛ مردی جنجالی از جنسِ فوتبال


«گری وینستون لینه‌کر» در تاریخ ۳۰ نوامبر سال ۱۹۶۰ در شهر لیکستر کشور انگلستان به دنیا آمد. لینه‌کر، یک فوتبالیست بود و فوتبالش را در تیم «لیکستر‌سیتی» آغاز کرد و در طول مدت فعالیتش در عرصه فوتبال در تیم‌های اورتون، تاتنهام هاتسپر، بارسلونا اسپانیا و ناگویا گرامپوس ایت در جی لیگ ژاپن، توپ زده است. این بازیکن فوتبال که این روزها در عرصه اجرا و گزارشگری فعالیت می‌کند، در مسابقات جام جهانی فوتبال ۱۹۸۶ که به میزبانی مکزیک برگزار شده بود، درخششی خیره‌کننده داشت و با ۶ گل زده، «آقای گل» این مسابقات شد. اما بزرگ‌ترین موفقیت او در مسابقات جام‌ جهانی ۱۹۹۰ که در کشور ایتالیا برگزار شد، به دست آمد. جایی که تیم ملی انگلیس به همراه او تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت و تنها در این مرحله بود که با شکست از تیم ملی آلمان در ضربات پنالتی از رسیدن به فینال مسابقات بازماند.



 


او در اولین بازی مرحله گروهی این جام، یکی از دنده‌هایش شکست‌ اما با وجود این آسیب دیدگی شدید، در بقیه بازی‌های تیمش به میدان رفت و سه گل دیگر نیز به ثمر رساند. لینه‌کر که در طول دوران فوتبالش هرگز کارت زردی دریافت نکرد، در ۸۰ بازی که برای تیم ملی انگلیس انجام داد، ۴۸ گل وارد دروازه حریفان کرد. وی در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۲ ، مرد سال فوتبال انگلیس شد. او از سال ۱۹۹۵ در شبکه بی بی سی به عنوان روزنامه‌نگار ورزشی و نیز مجری برنامه «مسابقه روز» مشغول فعالیت شد تا فوتبال را از زاویه دیگری دنبال کند. لینه‌کر در چند سال گذشته بابت برنامه جنجالی خود در چند شبکه ورزشی و یادداشت‌های انتقادی علیه ستارگان بزرگ فوتبال جهان، دوستان و دشمنان زیادی دارد و بسیاری بر این باورند که مجری خوبی برای این مراسم نخواهد بود.

هیجان ِ «ماریا» از حضور در کرملین


«ماریا کوماندنایا» یکی از مجریان و گزارشگران ورزشی است؛ این مجری جنجالی در کشور روسیه، هواداران بسیاری دارد و او را به‌دلیل مصاحبه‌های جنجالی و سوالات عجیبش، می‌شناسند. او در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی اعم از FOX Sports Match TV و Moscow FM مشغول به فعالیت حرفه‌ خبرنگاری و گزارشگری است و اغلب فعالیت‌هایش در زمینه ورزشی بوده است. «ماریا» که برای ایرانی‌ها کمی پس از مصاحبه‌اش و ساخت یک ویدیو مستند از «سردار آزمون» ستاره ملی‌پوش فوتبال ایران، شهرت گرفت، حالا نامش به ‌واسطه معرفی‌اش به‌عنوان یکی از مجریان قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۸ بار دیگر مطرح شده است. این مجری روس در مسابقات جام کنفدراسیون‌های سال ۲۰۱۷ که به میزبانی روسیه برگزار شد، پوشش گسترده رسانه‌ای برای شبکه فاکس نیوز داشت. ماریا از انتخابش به‌عنوان مجری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال، هیجان‌زده‌ است : «برگزاری مراسم قرعه‌کشی، برنامه‌ای بزرگ و مهم است.



 


برای من افتخار است که بتوانم اجرای آن را بر عهده داشته باشم. این مسابقات، نفس میلیون‌ها هوادار را در سراسر جهان در سینه حبس می‌کند. به اعتقاد من فوتبال، زبانی جهانی است که می‌تواند مردمی را از کشورهای جهان دور یکدیگر جمع و نگاه‌های‌شان را به یک سمت مشترک معطوف کند. این برای من بسیار مهم است که بتوانم در این رویداد بزرگ کمکی کرده باشم. من می‌خواهم به همه مردم دنیا اعلام کنم که روس‌ها چقدر از اینکه میزبانی مسابقات جام جهانی را بر عهده دارند، هیجان‌زده هستند». ماریا از سن ۱۷ سالگی در عرصه مطبوعات ورزشی کشور روسیه فعالیت کرده است و به عنوان یک خبرنگار ورزشی در این کشور شناخته می‌شود. و حالا به گفته خودش با اجرای مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی، پرونده فعالیت‌هایش در عرصه ورزش پربارتر خواهد شد: «سال‌ها در عرصه فوتبال فعالیت کرده‌ام اما باید اعتراف کنم که اجرای مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی، یکی از بهترین اتفاقات دوران کاری‌ام خواهد بود. من در کاخ کرملین به نمایندگی از مردم کشورم در برابر ستاره‌های پیشین و فعلی فوتبال دنیا می‌ایستم و تمام تلاش همه ما، برگزاری مسابقات جام جهانی و میزبانی به بهترین نحو ممکن از این رویداد بی‌نظیر است».





هرآنچه باید درباره مجریان مراسم قرعه‌کشی جام جهانی بدانیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر