۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

امکانات پردیس پاسخگوی جمعیت ۵۰۰ هزار نفری نیست



تیم خبری پارس دان

امکانات پردیس پاسخگوی جمعیت ۵۰۰ هزار نفری نیست



به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی شامگاه چهارشنبه در جمع نخبگان شهرستان پردیس طی سخنانی اظهار داشت: در این منطقه رودهن و بومهن با جمعیت های کم و حدود ۵۰۰۰ نفری قرار داشت، اما پس از آن شهرستان پردیس شکل گرفت، البته قبل از انقلاب قرار بود شهرکی در این منطقه برپا شود و مقدماتی نیز فراهم شده بود، اما این امر محقق نشد.


وی افزود: به هرحال بومهن و رودهن به صورت طبیعی رشد کرد و برای این رشد امکانات لازم فراهم شد و در مقایسه با دماوند و دیگر شهرهای هم جوار امکانات تامین شده بود، اما ما با توسعه سریع شهر پردیس مواجه شدیم و تصمیم گرفته شد، ۸۵ هزار واحد مسکن مهر در این منطقه ساخته شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر در آن ساکن شوند، این موضوع را به رشد طبیعی بومهن، رودهن، بافت قدیم پردیس اضافه کنید.


استاندار تهران با بیان این که در حال حاضر تنها حدود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس از ۸۵ هزار واحد فعال شده است و مردم در آن زندگی می کنند، گفت: حداکثر تا اواسط سال ۹۸ پروژه های مسکونی پردیس به انتها رسیده و مردم در واحدها مستقر می شوند، متاسفانه امکانات ما در ۲ سال آینده پاسخگوی این جمعیت نیست و توان تامین این نیازها را نداریم و قطعا با یک سری کمبودها در منطقه مواجه خواهیم شد و بایستی با هم فکری و همکاری و افزایش تحمل از این مرحله و پیچ سخت عبور کنیم.


وی گفت: البته طرح هایی که باید اجرا شود، روز به روز اجرا می شود، اما علی رغم تمام این تلاش ها ما نمی توانیم امکانات لازم را فراهم کنیم و فشار به امکانات عادی شهر می آید و نیاز به کمک فرماندار، مسئولین و مردم داریم، علت هم این است که جمعیت ۵۰۰ هزار نفره در حد برخی از استان های کشور است.


مقیمی با بیان این که درصدی از نیازهای واجب مانند آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب تامین می شود، گفت: سعی داریم کمبود مدرسه جبران شود، بازارچه و آسفالت فراهم آید، اما شاید نتوانیم به اندازه کافی تخت بیمارستانی و مراکز فرهنگی را فراهم کنیم، ما در این ۲ سال منازل را تکمیل کرده، نیازهای اساسی را به موازات تکمیل خانه ها تامین می کنیم، اما زیر ساخت هایی مانند کانون های فرهنگی هنری، مترو، بیمارستان و … در حد جمعیت موجود تامین نخواهد شد و نیاز به زمان بیشتری دارد.


نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: ۳۶۰۰ واحد مسکن مهر هفته آینده تحویل می شود و امکانات اولیه آماده است، اما تا زمانی که نیازهای اولیه تکمیل نشود نمی توانیم به سراغ نیازهای بعدی برویم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به پارک فناوری اشاره کرد و آن را یکی از سرمایه های بزرگ کشور خواند و افزود: این پارک می تواند شرکت های دانش بنیان را فعال کرده و برای اقتصاد کشور و منطقه مفید کرده و به شکل گیری اقتصاد مقاومتی کمک کنند.


مقیمی ظرفیت های ورزشی پردیس را قابل قبول دانست و گفت: امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی، برنامه توسعه ۵ ساله فضاهای ورزشی شهرستان پردیس تصویب شد و نیازهای شهرستان در ۵ سال و با اجرا این طرح ها رفع می شود. 




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



امکانات پردیس پاسخگوی جمعیت ۵۰۰ هزار نفری نیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر