۱۳۹۶ آذر ۷, سه‌شنبه

رفع مشکلات بخش صنعت و صادرات استان مرکزی باجدیت مدنظر قرار دارد



تیم خبری پارس دان

رفع مشکلات بخش صنعت و صادرات استان مرکزی باجدیت مدنظر قرار دارد



به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: خوشبختانه صادرات استان مرکزی در هفت ماهه نخست سال ۹۶ معادل تمام صادرات سال ۹۵ بوده است، اما علی‌رغم این پیشرفت چشم‌گیر موانع بسیاری بر سر راه فعالیت صادراتی استان مرکزی قرار دارد.


وی افزود: مقرر شده بود که استان مرکزی در این هفته میزبان دو نفر از وزرای کشور باشد که به سبب تشکیل جلسات فوق‌العاده توسط دولت تمامی سفرهای وزرا به استان‌های کشور لغو و تمامی وزیران ملزم به حضور در این جلسات شده‌اند.


استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: براساس خلاصه‌وضعیتی که از استان مرکزی ارائه داده شد باید بگوییم که استان در بیشتر حوزه‌ها اعم از صنعت، خدمات، معدن، کشاورزی و تجارت دارای ظرفیت‌های بسیار مطلوب و کارآمدی است که این موارد تنها ۵۰ درصد از تمام ظرفیت‌های استان مرکزی محسوب می‌شوند.


آقازاده تصریح کرد: اگر ما بتوانیم هنرمان را در زمینه برطرف کردن مشکلات موجود در استان به کار بگیریم جایگاه استان مرکزی در تمامی عرصه‌ها از جمله صنعت، معدن و تجارت به شرایطی به مراتب بهتر از وضعیت کنونی می‌رسد.


وی عنوان داشت: از تمامی دستگاه‌های فعال در استان مرکزی درخواست داریم که با همبستگی در راستای برطرف شدن مشکلات استان بکوشند و به دستگاه‌های ملی توجه داشته باشند، همچنین چند مورد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید که اجرایی نشده‌اند درحال بررسی هستند تا به مرحله اجرا برسند.


استاندار مرکزی ادامه داد: برخی صنایع بزرگ استان مرکزی نیازمند توجه جدی هستند زیرا اگر منابع به موقع به این مجموعه ها تزریق نشود در زمره شرکت‌های مشکل‌ ساز برای استان و کشور قرار می‌گیرد، همچنین مصوبات ابلاغی برای دو شرکت هپکو و آذرآب نیز در حال پیگیری هستند.


آقازاده بیان داشت: بر اساس ابلاغیه تخصیص یک و نیم میلیارد دلار بودجه به اشتغال در روستاهای کشور باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا با تقسیم مطلوب آن در بخش عمده‌ای از روستاهای استان برای اشتغال زایی ایجاد انگیزه کنیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



رفع مشکلات بخش صنعت و صادرات استان مرکزی باجدیت مدنظر قرار دارد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر