۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

ترویج فرهنگ شهروندی هزینه‌های شهرداری همدان را کاهش می‌دهد



تیم خبری پارس دان

ترویج فرهنگ شهروندی هزینه‌های شهرداری همدان را کاهش می‌دهد



به گزارش خبرنگار مهر، محمد قدیمی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم را گرامی داشت و با اشاره به فعالیت ۱۴ ساله خود در شهرداری همدان، اظهار داشت: فعالیت در حوزه شهرداری سخت و طاقت فرسا است.


وی با بیان اینکه شهرداری همیشه در بحران و تلاش برای مدیریت بحران است، ادامه داد: توقف در شهرداری معنا ندارد و همین موضوع وجه تمایز شهرداری با دیگر ارگان‌ها است.


معاون سابق فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با اشاره به ۱۸ ماه فعالیت خود در معاونت فرهنگی- اجتماعی شهرداری همدان، بیان کرد: حوزه فرهنگی شهرداری بسیار خاص و فعالیت در این حوزه فرهنگی، ایثار است.


وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در حوزه فرهنگی وجود دارد، افزود: حوزه فرهنگ در شهرداری درحالی که بسیار مهم است مظلوم واقع می شود.


قدیمی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگی و کارکنان حوزه فرهنگ از مظلوم ترین پرسنل مجموعه شهرداری هستند، ادامه داد: هزینه‌هایی که شهرداری در بخش نگهداری شهری متحمل می‌شود به خاطر ضعف در فرهنگ شهروندی است.



وی با بیان اینکه تا زمانی که حوزه فرهنگی حوزه متعالی نباشد هیچ کاری انجام نشده است، ادامه داد: در چارت جدید شهرداری، معاونت فرهنگی و اجتماعی به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبدیل شده که برای حوزه فرهنگی شهرداری همدان فرصت‌هایی را ایجاد خواهد کرد.


مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان نیز در ادامه با بیان اینکه اگر توجهی به حوزه اجتماعی و فرهنگی شود می‌توان بخش عمده‌ای از درآمدهای شهرداری را از حوزه فرهنگی و گردشگری تامین کرد، اظهار کرد: حوزه گردشگری وسیع است و اگر به آن پرداخته شود، در حوزه توسعه شهری نمود پیدا می کند.


علی اصغر شیری با بیان اینکه شهر همدان با توجه به سبقه تاریخی خود می‌تواند در کشور و دنیا بهتر نمود پیدا کند، افزود: باید خود را از حوزه نفتی خارج کرد.


وی با بیان اینکه حوزه گردشگری یکی از حوزه‌ها در آمایش سرزمین و محور توسعه است، افزود: تمام قسمت‌های شهرداری از کوچک تا بزرگ دارای اهمیت است اما بی توجهی به یک قسمت جزیی می‌تواند در همان قسمت معضل ایجاد کند.



 




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



ترویج فرهنگ شهروندی هزینه‌های شهرداری همدان را کاهش می‌دهد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر