۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

رتبه ۳۸ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در میان ۴۶ دانشگاه کشور



تیم خبری پارس دان

رتبه ۳۸ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در میان ۴۶ دانشگاه کشور



به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات  و انتشارات علمی وزارت بهداشت نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ویرایش چهارم نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه استناد «گوگل اسکالر» در جولای ۲۰۱۷ را منتشر کرد.


این نظام رتبه‌بندی به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق تعداد استنادات آن دانشگاه می‌پردازد.


براین اساس پروفایل های نمایه شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در Google Scholar شناسایی شده و با توجه به تعداد استنادات ۱۰ نفر پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations Service بر اساس نام و نشانی الکترونیکی وابسته به دانشگاه مربوطه، ارزیابی و رتبه‌بندی انجام می‌شود.


در رتبه بندی اخیر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و اصفهان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کرده اند.


این نتایج که در سایت وبومتریکس نیز موجود است، رتبه‌ ۴۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور را در این نظام رتبه‌بندی مشخص می‌کند.


مجموع استنادات دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدون در نظر گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی، ۵۳۰۰۱۲ استناد است که در کل ۳۷ درصد از سهم استنادات کل کشور را به خود اختصاص داده است.


دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ۲۳۱۳ استناد در میان ۴۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور، در رتبه ۳۸ قرار گرفت؛ همچنین دانشگاه علوم پزشکی لرستان بر اساس این رتبه بندی در جایگاه ۳ هزار و ۹۹۷ جهان قرار دارد.


این در حالی است که دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان هایی همچون شاهرود، کاشان و رفسنجان در این رتبه بندی در جایگاهی بالاتر از دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرار دارند. دانشگاه های علوم پزشکی دیگری مانند دانشگاه علوم پزشکی ایلام، یاسوج، شهرکرد، اراک، بابل و زاهدان نیز در رتبه هایی بالاتر از لرستان قرار گرفته اند.


نتایج این رتبه بندی را در جداول زیر ببینید:






منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



رتبه ۳۸ دانشگاه علوم پزشکی لرستان در میان ۴۶ دانشگاه کشور

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر