۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

مسابقه «کنز» برگزار می شود/برگزاری نشست تجربیات فناوری در عمان



تیم خبری پارس دان

مسابقه «کنز» برگزار می شود/برگزاری نشست تجربیات فناوری در عمان



به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفاری نیا در نشست خبری که امروز به عنوان معرفی برگزیدگان جایزه برگزار شد گفت: در جایزه مصطفی، مرکز ما به سمت ایجاد بنیاد علم و فناوری در سطح جهان است و اکنون در این قالب فعالیت می کند.


وی با بیان اینکه ظرفیت های جایزه مصطفی بیش از اینها است اظهار داشت: این جایزه هر دو سال یکبار به دانشمندان جهان اسلام اعطا می شود؛ می‌توان این مراسم را هر سال یک بار برگزار کنیم تا در آن کارهای علمی برجسته جهان اسلام اعلام شود.


صفاری نیا اعطای جایزه مصطفی را حرکتی به سمت بنیاد علم و فناوری در سراسر جهان معرفی کرد و ادامه داد: در حال حاضر جایزه مصطفی(ص) با عنوان بنیاد علم و فناوری مصطفی در حال فعالیت است. از این رو می توان فعالیت‌های دبیرخانه جایزه مصطفی را به این بنیاد منتقل کرد.


دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی با بیان اینکه در قالب این جایزه، برنامه‌های مشترکی مانند نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری میان دانشمندان جهان اسلام را داریم که تاکنون دو دوره در تهران و مالزی برگزار شده است، بیان کرد: دور سوم این نشست‌ها در تهران و دور چهارم آن در کشور عمان برگزار خواهد شد.


صفاری‌نیا گفت: برگزاری مسابقه علمی «کنز» از دیگر برنامه‌های دبیرخانه جایزه مصطفی است که از سال جاری ۱۳ آذرماه آغاز خواهد شد؛ طی این مسابقه دانشمندان جهان اسلام که در حوزه‌های سلامت، انرژی، محیط زیست، فناوری اطلاعات و بانکداری فعال هستند، می‌توانند گرد هم بیایند و رقابت کنند.


وی در خصوص جایزه مصطفی اظهار کرد: جایزه مصطفی یک جایزه علمی و فارغ از مرزهای جغرافیای کشورها است و ارتباط سیاسی با کشورهای دیگر برقرار نمی‌کند.


رئیس پارک فناوری پردیس اظهار کرد:این جایزه دو نوع ارتباط شامل ارتباط مستقیم با دانشگاه‌های جهان اسلام و ارتباط با دانشمندان برجسته ایجاد می‌کند.


دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص)  با بیان اینکه یکی از داوران این جایزه از کشور عربستان است، گفت: در صورتی که نهادهای بین‌المللی ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های علم و فناوری داشته باشند، ما از آن‌ها در برگزاری این جایزه و در سایر کشورهای جهان اسلام بهره می بریم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



مسابقه «کنز» برگزار می شود/برگزاری نشست تجربیات فناوری در عمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر