۱۳۹۶ آبان ۱۰, چهارشنبه

استکی: بُت قطر را می شکنیم



گروه ورزشی پارس دان

استکی: بُت قطر را می شکنیم




ورزش سه: ستاره ملی پوش هندبال ایران که هم اکنون در لیگ رومانی توپ می زند معتقد است با شرایط جدید ایران می تواند قدرت اول آسیا باشد.



 بعد از شروع هندبال در قاره سبز و گذشت نزدیک به ده هفته از این رقابت ها، لیگ هندبال برای برگزاری اردو های تیم های ملی خود به حالت استراحت در آمده است. به دنبال این موضوع و برای اطلاع از آخرین وضعیت لژیونر هندبال ایران، الله کرم استکی به گفت و گو با او پرداختیم. 


 


* از وضعیت خودتان و تیم دیناموبخارست در ناسیونال لیگ رومانی و لیگ قهرمانان اروپا در این فصل بگویید؟


در حال حاضرصدرنشین لیگ رومانی هستیم وبرای قهرمانی تا آخر فصل میجنگیم اما شرایطمان در لیگ باشگاه های اروپا متفاوت است؛ چون به دلیل شکست های بدمان در لیگ باشگاه های اروپا شرایط سختی را سپری می کنیم و باید برای صعود و خروج از این شرایط، سختی زیادی را متحمل شویم.


 


* خب این فصل زیاد با مصدومیت روبه رو شده اید؛ در حال حاضر در چه وضعی به سر می برید؟


متاسفانه یک مصدومیت بد موقع سراغم آمد و در حال حاضر هم مدت بهبود آن خیلی طولانی شده و مجبور شدم چند مسابقه را با وجود مصدومیتم، در شرایط سختی بازی کنم. ولی خداروشکر الان وضعیتم بهتر شده و کم کم سلامتی خود را به دست می آورم و برای حضور در بازی های  تیم ملی حاضر می شوم.


 


* این فصل نسبت به فصل گذشته از درخشش کمتری برخوردار بودید؛ به نظر شما دلیل اصلی این افت چیست؟


 این فصل ۶ تا ۷ بازیکن تیم دیناموبخارست عوض شده و تعدادی  بازیکن جدید به تیم پیوسته اند که همگی قرار داد دوساله با تیم دارند  و مربی به دلیل آماده سازی تیم برای آینده، از این بازیکنان نسبت به ما بیشتر استفاده می کند و این یک امر طبیعی است؛ چون مربی از الان به فکر آینده هستند و ما نیز سال آینده از این تیم جدا خواهیم شد ومهم هم این است که بتوانیم ناسیونال لیگ رومانی را فتح کنیم.


 


* فرصت زیادی تا مسابقات آسیایی و انتخابی قهرمانی جهان باقی نمانده است. به نظر شما ایران می تواند به روزهای خوب خود برگردد؟


بچه های تیم ملی  صد در صد می توانند روز های خوب را تکرار کنند و در سایه یکدلی و اتحاد تیمی به روزهای خوب خودمان برگردیم. هندبال یک رشته گروهی است و نمی توان فقط روی یک نفر حسابی باز کرد؛ به همین دلیل همه بچه ها باید زحمت مضاعف بکشند و قول میدهم که اگر مشکلی پیش نیاید، ایران جواز حضور در مسابقات جهانی را خواهد گرفت.


 


* شما هم به مانند دیگر هندبالیست های تیم ملی آیا موفقیت ایران را در انتخاب مربی های خارجی میبیند یا خیر؟


مربی خارجی صد در صد. نه تنها تیم ملی بزرگسالان بلکه تیم های پایه هم به مربی خارجی نیاز دارند و بنابر احترامی که به همه مربیان داخلی دارم، هندبال ایران در همه رده ها به مربی خارجی نیاز دارد که این تنها نظر من نیست؛ بلکه نظرهمه اهالی خانواده هندبال نیز اینگونه است.


 


* با داشتن بیش از ۱۲ لژیونر آیا ایران می تواند به دوران پادشاهی قطر بر آسیا خاتمه دهد؟


با کمک تمامی بچه ها صد در صد می توانیم بت قطر را بشکنیم. در آسیا اگر همه بچه های تیم ملی بخواهند و یک دل باشند، مطمعن باشید هندبال حال حاضر ایران این توانایی و ظرفیت را در خود خواهد داشت.


 


* با اینکه هنوز فرصت زیادی تا انتهای فصل باقی مانده آیا در رومانی خواهید ماند یا به باشگاه دیگری خواهید رفت؟


چند پیشنهاد از باشگاه های خوب رومانی داریم ولی  فکر اصلی خود را برای لیگ های فرانسه و آلمان یا تیم دیگری که در لیگ باشگاه های اروپا حضور داشته باشد، گذاشته ایم. باید شرایط را بررسی کنیم و مهم تر از همه این ها، باید به تیمی بریم که نیمکت نشین نباشیم و راحت بتوانیم در ترکیب قرار بگیریم و از بازی کردن در اروپا لذت ببریم.


 


* امسال با اضافه شدن سعید حیدری راد تقریبا یک تیم کامل از ایرانی ها در دینامو حضور داشته اند. آیا این باعث درخشش بیشتر شما می شود؟


بله؛ با آمدن سعید حیدری راد  که یکی از بهترین دروازه بان های آسیا به حساب می آید، تا این جای حضورش توانسته خیلی به تیم کمک کند و در کل، نیاز به وقت بیشتری داریم که بتوانیم به امید خدا در ۷ یا ۸ ماه باقی مانده، با درخشش هر چهار نفرمان تیم دیناموبخارست را قهرمان ناسیونال لیگ کنیم.


 


* شما این فصل با تعداد زیادی از لژیونر ها در تیم های مختلف به رقابت پرداخته اید. آیا این بهترین تیم هندبال ایران در این سال ها است؟


هندبال ایران همیشه تیم های خیلی خوبی را در همه رده های سنی در سطح آسیا داشته و نمی توانیم بگوییم که این تیم، بهترین تیم ایران به حساب می آید یا تیم های قبلی بهتر بوده اند یا در آینده بهتر هستند. مهم این است که ما بتوانیم در آسیا نتیجه بگیریم، مدال کسب کنیم، باعث دیده شدن هندبال در ایران شویم وجواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک را کسب کنیم و بعد ازآن باید کارشناسان و ورزشکاران باید تیم ما را قضاوت کنند تا ببینیم تیم ما بهترین تیم ایران بوده است یا خیر.


 


* اگر شرایط برای بازگشت شما فراهم شود، دوباره در لیگ ایران توپ خواهید زد؟


اگر شرایط اسپانسر خوب باشد، صد در صد به هندبال و لیگ ایران برخواهیم گشت و افتخار هم خواهیم کرد که بتوانیم در کشور خودمان دوباره بازی کنیم. ولی در حال حاضر  شرایط  خیلی سخت است و امیدواریم که شرایط بهتر شود و نه نظر من  بلکه این نظر سجاد و بقیه بچه ها نیز است که اگر شرایط ایران خوب شود، همه برمیگردیم  و در لیگ ایران بازی می کنیم.


 


* کلام پایانی؟


در پایان هم آرزوی موفقعیت داریم برای تمامی بازیکن های هندبال داخل و خارج از کشور.





استکی: بُت قطر را می شکنیم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر