۱۳۹۶ بهمن ۸, یکشنبه

خادم پست‌هایش را پس فرستاد



گروه ورزشی پارس دان

خادم پست‌هایش را پس فرستاد



روزنامه شرق: رسول خادم، مرد همه‌کاره کشتی ایران، دیروز با نوشتن دو نامه ورزش ایران را غافلگیر کرد. رئیس فدراسیون کشتی ایران ابتدا بخش عمده‌ای از اختیارات مدیریتی خود را واگذار کرد و دقایقی بعد در اقدامی عجیب‌تر از سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد هم فاصله گرفت. خادم پس از ریاست مجدد بر فدراسیون کشتی از سوی شورای فنی کشتی آزاد به عنوان مسئول فنی تیم کشتی آزاد هم برگزیده شد؛ دقیقا مانند شرایطش پیش از المپیک ٢٠١۴ که هم رئیس بود و هم سرمربی. اعضای شورای فنی کشتی آزاد پس از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد در مسابقه‌های جهانی پاریس، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی، را تا رقابت‌های انتخابی تیم ملی در اردیبهشت سال آینده، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردند. خادم اما دیروز هر دو سمت خود را به حالت تعلیق درآورد. خادم ابتدا با استناد به مفاد بند هشتم از ماده یازدهم اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای کلیه وظایف و اختیارات خود را به استثنای امضای اسناد مالی، به حمید بنی‌تمیم، نایب رئیس فدراسیون، واگذار کرد. به نظر می‌رسید این تفویض اختیار برای رسیدگی بیشتر رسول خادم به امور فنی تیم ملی کشتی آزاد صورت گرفته باشد. حمید بنی‌تمیم در گفت‌وگو با «ایسنا»، در‌این‌باره توضیح داد: «نیت خادم از انجام این کار تمرکز بر امور فنی تیم‌‌های ملی کشتی‌ آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران بوده است. امیدوارم که بتوانم جواب اعتماد خادم را بدهم و امور محوله را به بهترین شکل ممکن پیش ببرم».


سرمربی انتخاب کنید


نامه دوم خادم اما مسئله را پیچیده کرد. او در نامه‌ای به اعضای شورای فنی تیم‌های ملی از آنها خواست هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان اقدام کنند. در نامه قهرمان المپیک آتلانتا آمده است: «احتراما، همان‌طور که مستحضر هستید، پیرو تصمیم شورای محترم فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، در جلسه مورخ دهم دی‌ماه ٩۶ مقرر گردید بنا به تجربیات مختصر اینجانب در جایگاه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور (در سال‌های ٢٠١٢ تا ٢٠١۶ میلادی)، تا زمان برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی (مرحله نهایی)، به‌منظور کمک به حفظ شرایط فنی تیم ملی مذکور و نیز ایجاد فرصت برای ادامه ارزیابی و انتخاب سرمربی واجد شرایط، مسئولیت فنی تیم، برعهده اینجانب باشد. با توجه به اینکه گویا تعداد قابل توجهی از مربیان محترم و شناخته‌شده در جامعه کشتی، علاقه‌مند به حضور در این سمت و پذیرش مسئولیت سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور هستند، ضرورت دارد هرچه سریع‌تر نسبت به انتخاب مربی واجد شرایط، که بتواند بار سنگین مسئولیت مذکور را بر عهده گرفته، اقدام شود. لازم به توضیح می‌داند اینجانب تا زمان تصمیم‌گیری شورای محترم فنی، نسبت به پیگیری امور فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران، در حد توان اهتمام خواهم ورزید».


بی‌خبری شورای فنی


نامه اول خادم قابل توجیه بود، شاید او می‌خواسته با فاصله‌گرفتن از گرفتاری‌های مدیریتی، همه تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارد یا ظاهرا اعلام کند تمام توجهش به فعالیت‌های فنی‌اش در تیم ملی کشتی آزاد است؛ اما چطور او هم‌زمان پست سرمربیگری خود را هم پس فرستاده است؟ اعضای شورای فنی کشتی آزاد همه از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند. ابراهیم جوادی، یکی از اعضای شورای فنی کشتی آزاد، در گفت‌وگو با «ایسنا» در‌‌‌این‌باره گفت: «اصلا در جریان چنین موضوعی نیستم و هیچ صحبتی هم در‌این‌باره مطرح نشده بود. ما قبلا موافقت کردیم که خادم تا رقابت‌های انتخابی تیم ملی، هدایت تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده بگیرد. باید با خادم در‌این‌باره صحبت کنیم. اگر او واقعا به این نتیجه رسیده باشد و بر تصمیم خود اصرار کند، مجبور هستیم شخص دیگری را به جای وی انتخاب کنیم». منصور برزگر، دیگر عضو شورای فنی، هم صحبت‌های مشابهی انجام داد و عنوان کرد باید در‌این‌باره با رسول خادم صحبت کند.


دلیل این اقدام خادم چه بوده است؟ ظاهرا او از برخی اتفاقات دلخور است. گفته می‌شد برخی اعضای شورای فنی باوجود تعیین خادم به عنوان سرمربی در محافل کشتی عنوان کرده‌‌اند باید برای تیم، سرمربی دیگری انتخاب شود. چند چهره سرشناس کشتی هم علاقه‌مند به حضور در رأس تیم ملی‌اند. احتمال دارد همین موارد خادم را به چنین واکنش عجیبی واداشته باشد. این البته یک احتمال است.


اعلام آمادگی عباس جدیدی



دقایقی پس از علنی‌شدن نامه رسول خادم به شورای فنی کشتی آزاد اتفاق عجیب‌تر دیگری هم رخ داد؛ عباس جدیدی، رقیب قدیمی خادم، اعلام آمادگی کرد که هدایت تیم کشتی آزاد را برعهده بگیرد. دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک در‌این‌باره به «ایسنا» گفت: «با کمال میل این پیشنهاد را قبول می‌کنم. البته شش سال است که دوستان حتی یک تماس هم با من نداشتند چه برسد به اینکه بخواهند پیشنهاد بدهند». این عضو شورای شهر تهران چندی پیش در انتخابات فدراسیون کشتی رقیب رسول خادم شد که پیش از رأی‌گیری از انتخابات انصراف داد، با‌وجوداین، ۴٠-صفر به خادم باخت. جدیدی در شرایطی برای سرمربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد اعلام آمادگی کرده است که هیچ‌گونه سابقه مربیگری ندارد و از طرفی بعید است شورای فنی نظر مثبتی درباره او داشته باشد. به‌هرحال همه اهالی کشتی می‌دانند که رسول خادم با اینکه این نامه‌ها را نوشته اما همچنان تصمیم‌گیرنده تمامی برنامه‌های کشتی است. او احتمالا دو هدف داشته یا قصد داشته به گونه‌ای به دیگر مربی‌ها تعارفی بزند و از این بحث‌ها که «او دو پست مهم را با هم دارد»، فاصله بگیرد. احتمال دوم هم این است که خواسته با این دو نامه جریانی را تهدید کند که می‌خواهد قید همه‌چیز را بزند.





خادم پست‌هایش را پس فرستاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر