۱۳۹۶ آذر ۱۰, جمعه

مجازات زندان برای ربایندگان دو زن جوان

گروه خبری پارس دان

مجازات زندان برای ربایندگان دو زن جوان



روزنامه شرق: مرد جوانی که با همدستی دوستانش دو زن جوان را در پایتخت ‌ربود و مورد آزار قرار داد، به حبس محکوم شد. 


 


 یک سال قبل زنی جوان به مأموران خبر داد از سوی سه مرد ربوده ‌شده ‌است. این زن گفت: در میدان آزادی به‌عنوان مسافر سوار ماشینی شدم که دو نفر دیگر نیز در آن بودند. من فکر کردم دو مردی که در ماشین هستند، مسافرند؛ اما بعد از مسافتی متوجه شدم آن دو مرد و راننده همدست هستند. هرچند آنها به من تجاوز نکردند؛ اما من را مورد آزار و اذیت قرار دادند و پول، طلا و کارت‌های بانکی‌ام را از من گرفتند. 


 


بعد از شکایت این زن، تحقیقات مأموران آغاز شد. آنها بر اساس اطلاعاتی که از زن جوان به دست آورده ‌بودند، موفق شدند خودرو را شناسایی کنند و در نهایت دو نفر از سه متهم را بازداشت کردند. متهمان در بازجویی‌ها علاوه بر سرقت و آزار زن جوان، به سرقت و آزار زن دیگری نیز اعتراف کردند. آنها گفتند: یک شب قبل از اینکه زن جوان را برباییم، زن دیگری را سوار و اموال او را نیز سرقت کردیم. با توجه به کارت‌های بانکی و شناسایی که از قربانی دوم به جای مانده ‌بود، مأموران او را نیز شناسایی کردند. 


 


زن جوان در بازجویی‌ها، شب حادثه را توضیح داد و گفت: وقتی شب من را دزدیدند و اموالم را سرقت کردند، آن‌قدر ترسیدم که فقط به بازگشت به خانه فکر می‌کردم. از متهمان خواستم هرچه می‌خواهند بردارند، فقط اجازه دهند من پیش خانواده‌ام برگردم. آنها هم اموالم را برداشتند؛ با این حال من را به خانه رساندند و بعد رفتند. من از ترس و به‌خاطر افسردگی که دچارش شده ‌بودم، از متهمان شکایت نکردم؛ اما حالا از آنها شکایت دارم.  با پایان جلسات بازجویی، متهمان برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شدند.


 


با توجه به اینکه یکی از سه متهم بازداشت نشده بود، دو نفر از آنها محاکمه شدند. متهم ردیف اول از سوی قضات به ١۵ سال و متهم ردیف دوم به چهار سال حبس محکوم شدند. متهمان به این رأی اعتراض کردند. هرچند دیوان عالی کشور حکم را نقض کرد؛ اما در نظریه خود آورد با توجه به اینکه متهم دو فقره آدم‌ربایی، آزار و اذیت و سرقت داشته‌اند، باید در هر دو مورد محاکمه شوند و مجازات دو فقره آدم‌ربایی درباره آنها اعمال شود.


 


روز گذشته متهمان برای محاکمه مجدد به دادگاه آورده شدند. با توجه به اینکه یکی از شاکیان اعلام رضایت کرده‌ بود، شاکی دوم که زنی متأهل بود، همچنان بر شکایت خود باقی ماند و درخواست مجازات کرد.  سپس متهمان در جایگاه حاضر و خواستار بخشش شدند. با پایان جلسه رسیدگی، قضات، متهم ردیف اول را به ٢٢ سال حبس و متهم ردیف دوم را به هفت سال حبس محکوم کردند.



گروه خبری پارس دان



مجازات زندان برای ربایندگان دو زن جوان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر