۱۳۹۶ دی ۱۰, یکشنبه

رحمان: فعلاً موتورم خاموش است



گروه ورزشی پارس دان

رحمان: فعلاً موتورم خاموش است


خبرورزشی: سیامند رحمان وزنه‌بردار دوباره قهرمان جهان شد. او با اینکه در تمرین رکورد ۳۱۱ کیلو را هم زده بود اما گوش به فرمان سرمربی تیم در جهانی مکزیک رکورد نزد. برای خودش هم مهم نیست، او قهرمانی می‌خواست که گرفت. قوی‌ترین مرد معلول جهان حال بهداد سلیمی را برای خداحافظی می‌فهمد اما معتقد است حالا خداحافظی او از وزنه‌‌برداری زود است، به خاطر همین قول داده تا بهداد را از تصمیمش منصرف کند.

* درست است شما می‌خواستید با بهداد صحبت کنید تا از خداحافظی منصرف شود؟


بله. من با بهداد دوست هستم و ارتباط دارم. وقتی شنیدم او می‌خواهد خداحافظی کند خیلی ناراحت شدم و تصمیم گرفتم با او صحبت کنم. حیف است که او از وزنه‌‌برداری برود.


*به نظر شما هم حرکت بهداد خطا بود؟


من نمی‌توانم نظر بدهم. بهداد با من متفاوت است و نباید دخالت کنم. فقط می‌دانم او وزنه‌ها را خوب بالا برد. برخورد هیئت ژوری با بهداد خیلی ناراحت‌کننده بود و در روحیه من هم تأثیر گذاشت. شاید بهداد آن موقع حس بدی داشت.


*به نظرت تصمیم بهداد برای خداحافظی طبیعی است؟


ما نمی‌گذاریم او برود اما واقعاً حق دارد. وزنه‌‌برداری خیلی سخت است. تنها کسی که زیر وزنه رفته می‌تواند حس و حال بهداد را درک کند. همه فکر می‌کنند این وزنه‌ها را خیلی راحت بالا می‌بریم اما اگر فقط تمرین یک روز ما را ببینند متوجه سختی کار ما می‌شوند. بعضی‌ها حتی نمی‌توانند هالتر خالی را هم بالا ببرند.


*با برگشت از مکزیک حالا چه کار می‌کنی؟


فعلاً موتورم را خاموش کرده‌ام. مدتی باید استراحت کنم و بعد تمرینات را دوباره شروع کنم اما حالا تمرین سنگین نمی‌کنم، فقط جوری تمرین می‌کنیم برای حفظ قدرت و آسیب نبینیم. هنوز به ما خبر نداده‌اند اردو از کی شروع می‌شود اما من منتظر اردو نمی‌مانم و خودم تمریناتم را شروع می‌کنم.


*مسابقه‌های جهانی چطور بود؟


مسابقه‌ها خوب بود. حتی بیشتر از پارالمپیک آماده بودم و در اردوها ۳۱۱ کیلو زده بودم و در تمرینات اختصاصی‌ام بیشتر از آن زده بودم. من تابع کادر فنی هستم و طبق خواسته آنها وزنه زدم. تمرکزم برای رکوردزنی در بازی‌های پاراآسیایی و  پارالمپیک ۲۰۲۰ است.


*یعنی در جاکارتا منتظر رکوردشکنی سیامند باشیم؟


من از اول هم فاصله‌ام با رقبا زیاد بود اما همه چیز بستگی به مسابقه دارد. با این حال خودم بیشتر دوست دارم در مسابقه سطح بالا رکوردشکنی کنم.





رحمان: فعلاً موتورم خاموش است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر