تیم موفقیت پارس دان
چرا مشتریان، به موقع هزینهها را پرداخت نمیکنند؟
چرا پرداخت به موقع بسیار اهمیت دارد؟
گردش مالی؛ اولین و مهم ترین اتفاقی که بعد از پرداخت دیرهنگام رخ می دهد، تاثیر منفی روی گردش مالی شرکت است. اگر به موقع پول نگیرید، نمی توانید سر وقت و به شکلی مداوم درآمد داشته باشید. اگر درآمد منظمی نداشته باشید، نمی توانید بدهی ها و قسط های شخصی تان را نیز سر وقت بدهید. جدا از کسب درآمد منظم، گردش مالی نشانگر توانایی شرکتتان در کسب موفقیت نیز هست.
تنظیم امور حسابداری؛ پرداخت به موقع هزینه خرید محصولات باعث می شود تا تنظیم و بستن حساب های ماهیانه و سالیانه به شکل راحت تری انجام شود. صورت حساب های ثبت شده معمولا به عنوان درآمد در نظر گرفته می شوند، ولی اگر این درآمد هنوز وجود خارجی پیدا نکرده باشد، اشتباهاتی در گزارش هایتان رخ خواهدداد. شاید این موضوع خیلی برای کسب و کارهای کوچکی که به تازگی کارشان را شروع کرده اند، اهمیت نداشته باشد، با این حال اگر می خواهید گزارش های مالی تان را به سرمایه گذاران یا عموم مردم ارائه دهید، باید توضیحات کاملی دراختیار داشته باشید.
شهرت؛ اگر بپذیرید که مشتریانتان با دیرکرد زمانی وجه مورد نظر را پرداخت کنند، به شهرت خود صدمه می زنید و خود را در معرض مشکلاتی در آینده، از جمله دیرکرد طولانی مدت تر قرار می دهید. مشکلات فزاینده؛ همه این مشکلات در طول زمان بیشتر می شوند، بنابراین هرچه بیشتر برای اصلاح این وضعیت تعلل کنید، با عواقب بیشتری مواجه خواهیدشد. به عنوان مثال، وقتی مشتری متوجه شود که پرداخت دیرهنگام ایرادی ندارد، آن را (خودآگاه یا ناخودآگاه) به یک عادت تبدیل می کند. هرچه حساب و کتاب های مالی ماهیانه و سالیانه تان پیچیده تر شود، پیش بینی میزان پیشرفت کلی تان نیز سخت تر خواهدشد.
استراتژی هایی برای اصلاح دیرکرد زمانی پرداخت مشتریان
۱. بر فرآیند صدور صورتحساب، کنترل کامل داشته باشید.
فرآیند صدور صورتحساب ها را مورد ممیزی و حسابرسی قرار دهید. احتمال دارد که جایی اشتباهی صورت گرفته باشد. اگر فرآیند ثبت صورتحساب ها را به صورت کاملا مستند در اختیار ندارید، اصلاحات کارتان را از همین جا شروع کنید. علاوه بر این شما باید همواره نسبت به صدور صورتحساب ها و نحوه ارتباط میان دپارتمان های مختلف شرکت آگاه باشید.
۲. به شکلی رسمی اخطار بدهید
۳. شرایط مختلفی را برای بهترین (و بدترین) مشتریانتان در نظر بگیرید.
اگر چند مشتری مشکل ساز دارید، یا از طرف دیگر، مشتریانی دارید که همیشه به موقع هزینه خرید را پرداخت می کنند، بهتر است شرایط خرید متفاوتی را برای هر کدام از آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مشتری ای همیشه پول را با دیرکرد زمانی پرداخت می کند، شرایط سخت تر و جریمه مالی در ازای دیرکرد را برای او در نظر بگیرید.
۴. شیوه های پرداخت متنوع تری را بپذیرید.
۵. از شرکت های تحصیلداری استفاده کنید.
۶. با مشتریان مشکل ساز کار نکنید.
۷. قانونی برخورد کنید.
اگر همه راه ها را امتحان کرده اید و باز هم به در بسته خورده اید، دیگر وقت آن رسیده که از طریق قانونی دست به کار شوید. تا می توانید اطلاعات گردآوری و صورتحساب ها و فاکتورها را تنظیم کنید. سپس به دنبال یک وکیل خبره باشید تا بتوانید از روش قانونی، حق و حقوق خود را پس بگیرید. البته بررسی کنید که احتمالا هزینه استخدام وکیل و طی کردن فرآیندهای قانونی بیشتر از هزینه ای که می خواهید بگیرید، نباشد، که در این صورت با ضرر بیشتری رو به رو خواهیدشد.
تیم موفقیت پارس دان
چرا مشتریان، به موقع هزینهها را پرداخت نمیکنند؟
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر