۱۳۹۶ آذر ۱۱, شنبه

کشور از نبود سیاست درست در حوزه آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد



تیم خبری پارس دان

کشور از نبود سیاست درست در حوزه آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد



به گزارش خبرنگار مهر، فرید براتی سده در مراسم آشنایی با مؤلفه‌های اجتماع درمان‌مدار اعتیاد که صبح شنبه در مجتمع رفاهی دشت بهشت کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در زلزله غرب کشور سازمان بهزیستی تمام توان خود را برای بهبود شرایط به کار گرفت، اظهار کرد: در بحث زلزله کرمانشاه از نخستین ساعات وقوع حادثه در محل حادثه حاضر شدم و از نزدیک در جریان تلاش و مساعدت بهزیستی البرز بودم.


وی بابیان اینکه البرز در این حادثه بهترین عملکرد را از خود نشان داد، افزود: اعزام خودروهای افرود به منطقه زلزله‌زده غرب کشور اقدام نو و شایان تقدیری بود که اقدامات مثبتی را از خود به منصه ظهور گذاشتند و با حضور در مناطق صعب‌العبور خدمات خوبی را به مردم ارائه دادند.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: معاون اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه از عملکرد افراد اعزامی به همراه خودروهای افرود از استان البرز به مناطق زلزله‌زده بسیار خرسند بود، این افراد عملکرد خوبی را در این حادثه از خود نشان دادند.


براتی سده با اعلام اینکه اعزام افراد به‌منظور آشپزی برای مردم به این مناطق ازجمله اقدام حائز اهمیت دیگری بود که توسط بهزیستی البرز صورت گرفت، تصریح کرد: البرز آشپزخانه‌ای را برای این امر راه‌اندازی کرد.


وی با اشاره به اینکه البرز پایه‌گذار ارسال اولین کانکس به مناطق زلزله‌زده به مددجویان و مردم نیازمند و در اولویت بود، ادامه داد: بهزیستی واگذار کانکس به مردم و مددجویان در این مناطق را به‌سرعت در دستور کار قرارداد و اجرایی کرد.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تقدیر و تشکر از عملکرد استان البرز در این خصوص را ضروری دانست، اعلام کرد: بهزیستی البرز در کمک‌رسانی و مددرسانی کارنامه خوبی را به نام خود به ثبت رساند و از این لحاظ استان سرآمدی بود.


وی در ادامه سخنان خود پیرامون اعتیاد و بابیان اینکه این کارگاه یکی از نخستین کارگاه‌هایی است که بعد از مدت‌زمان طولانی تشکیل و اجرا شد، افزود: تعلل بیش از پنج ساله در این مهم و در خصوص کارکنان بخش (تی.سی) قابل‌قبول نیست.


براتی سده با تأکید بر اینکه (تی.سی) اقدامی است که توسط بهزیستی آغاز و ادامه پیداکرده است، ادامه داد: ناتوانی دستگاه و سیستم مدیریت در ساماندهی ماده ۱۶ و اعلام بیاناتی مبنی بر اینکه تنها پنج درصد از این افراد درمان می‌شوند به معتادان و جامعه سرایت نیز پیدا می‌کند، بدون شک این امر سبب خواهد شد معتادان رغبت و علاقه چندانی به درمان نداشته باشند.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه درمان‌های طولانی‌مدتی چون «تی.سی» اثرگذاری خوبی خواهد داشت، افزود: ۲۹ مرکز (تی.سی) در ۳۰ استان کشور فعال است، امیدواریم این روند درمانی در قالب بیمه برده شود.


وی همچنین با اشاره به اینکه امیدوارم با پیگیری و تخصیص اعتبار مناسب تعداد این مراکز در کشور افزایش پیدا کند، گفت: مراکز (تی.سی) می‌تواند به‌عنوان قلب اقدامات بهزیستی برای بهبودیافتگان باشد.


براتی سده گفت: دو مرکز آموزش (تی.سی) در کشور ایجاد خواهد شد، پیرو این امر مطالعات لازم در حال انجام است‌ همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایجاد تی سی‌های مختلفی در دستور کار قرار دارد.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بابیان اینکه در بحث ماده ۱۶ تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم اما متأسفانه تنها هستیم و همچنان وعده‌های مالی محقق نشده است، اظهار کرد: در این راستا تنها ۵۰ درصد اعتبارات توسط ستاد پرداخت‌شده، اگر اعتبار لازم تخصیص پیدا نکند این مراکز به تعطیلی کشانده می‌شود.


وی با اعلام اینکه این انتظار است که هر چه سریع‌تر اعتبارات لازم در اختیار قرار گیرد، یادآور شد: نبود سیاست‌گذاری درست در خصوص آسیب‌های اجتماعی مشکل بزرگی است که در کشور وجود دارد.


رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تأکید کرد: در حال حاضر تنها یک میلیارد تومان برای پیشگیری به سازمان بهزیستی اختصاص داده‌شده است باید به این نکته نیز اشاره کرد که سازمان اجتماعی در کار خود مانده، مشکل آسیب‌های اجتماعی کشور این است که نفهمیدیم از کجا باید شروع کنیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



کشور از نبود سیاست درست در حوزه آسیب‌های اجتماعی رنج می‌برد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر