۱۳۹۶ دی ۶, چهارشنبه

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل



تیم سلامت و پزشکی پارس دان

آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل



امروزه الکتروفورز یکی از اصلی‌ترین تکنیک‌های جداسازی مولکول‌ها در آزمایشگاه می‌باشد؛ که در فیلدهای مختلف تشخیصی کاربرد دارد، ازجمله تست هموگلوبین الکتروفورز که اهمیت بسزایی در تشخیص انواع آنمی ها، هموگلوبینوپاتی‌ها بویژه در نحوه انتقال وراثت در ازدواج و کنترل وراثتی فرزندان دارد. همچنین به تعیین نوع هموگلوبین (HbA ،HbA۲ ،HbC و…) در فرد می‌پردازد که کمک شایانی در پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های خونی دارد.


آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل 

از دیگر کاربرد‌های این تکنیک می‌توان به پروتئین الکتروفورز اشاره کرد که بر روی سرم و ادرار قابل انجام است. ارزیابی اجزای پروتئین‌های سرم برای تشخیص، بررسی و کنترل دوره بیماری مبتلایان به سرطان (لنفوم، میلوما)، بیماری‌های روده ای-کلیوی همراه با دفع پروتئین، اختلالات کبدی، اختلالات ایمنی، مونوکلونال گاماپاتی ها، میلوم متعدد، سوء تغذیه و بیماری‌های مزمن همراه با ادم استفاده می‌گردد. بدین وسیله شرایط کاهش و افزایش پروتئینهای مختلف از جمله آلبومین، آلفا ۱ گلوبولین، آلفا ۲ گلبولین، بتا گلبولین و گاما گلبولین را میتوان بررسی کرد.


آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل 

در روش پروتئین الکتروفورز زمانی که مایع مغزی نخاعی را مورد بررسی قرار می‌دهند، باندهایی از ایمونوگلوبولین‌ها ایجاد می‌شود که اصطلاحا (Oligoclonal bands) OCB نامیده می‌شود. OCB نمایانگر پاسخ سیستم ایمنی در CNS است که به تشخیص بیماری‌های نورولوژیکال نظیر MS کمک می‌کند.


آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل

 


ایمونوفیکسیشن از دیگر روش‌های تشخیصی این بخش می‌باشد که ارزیابی و تعیین نوع Ab‌های مونوکلونال یا ایمونوگلوبولین‌ها در سرم و یا ادرار را فراهم می‌سازد. این تست از اهمیت بسیار بالایی برای تشخیص و نظارت بر بیماری‌های خونی مشخصی مانند میلوما، ماکروگلوبولینما والدستروم، بیماری‌های پرولیفراتیو، آمیلوئیدوز سیستماتیک اولیه و یا بیمارانی که دچار گاماپاتی مونوکلونال هستند، برخوردار است.


آزمایشگاه تشخیص طبی نوبل با در اختیار داشتن دستگاه Flax Sebia Capilarys Electrophoresis قادر به ارائه خدمات ارزشمندی در زمینه تستهای تشخیصی با متد الکتروفورز و ایمونوفیکسیشن با دقت بالا و در بازه زمانی مناسب، می‌باشد. معتبرترین سازنده تجهیزات تمام اتوماتیک الکتروفورز و تن‌ها سازنده سیستم‌های Clinical Capilary Electrophoresis در جهان، Sebia Electrophoresis می‌باشد که پیشرفته‌ترین سیستم جداسازی هموگلوبین‌ها را با توانایی تفکیک بیش از ۱۵۰ واریانت مختلف دارد. همچنین C.Z.E (Cpillary Zone Electrophoresis) دارای تاییدیه CE و FDA می‌باشد.


دپارتمان R&D آزمایشگاه نوبل


 





آزمایشگاه نوبل اصفهان 

 آزمایشگاه نوبل اصفهان


 


 


آزمایشگاه نوبل اصفهان





تیم سلامت و پزشکی پارس دان



آزمایشگاه پاتوبیولوژی نوبل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر