۱۳۹۶ آذر ۱۰, جمعه

کشته شدن بیش از ۸۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی



تیم خبری پارس دان

کشته شدن بیش از ۸۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون دست کم ۸۰۰ غیرنظامی در حملات هوایی این ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده اند.


این گزارش می افزاید که این ائتلاف خود را برای «جراحات و تلفات غیرعمدی (!) غیرنظامیان» مسئول و پاسخگو می داند!


تیم «عملیات نیروهای ضربت مشترک» روز پنج شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «بر مبنای اطلاعات موجود، از سال ۲۰۱۴ تاکنون دست کم ۸۰۱ غیرنظامی بطور غیرعمدی (!) در حملات [هوایی] این ائتلاف کشته شده اند».  


این ائتلاف همچنین مدعی شد که به رغم کسب «موفقیتهای قابل توجه» علیه داعش، «این مبارزه در میان مردمانی که از سلطه این نظامیان افراط گرا متحمل رنج بسیاری شده اند، تلفاتی داشته است».


در ادامه این گزارش آمده است: «ما خود را برای اقداماتی که به وارد شدن جراحات یا تلفات غیرعمدی در میان غیرنظامیان منجر شده است، پاسخگو و مسئول می دانیم!»


طبق این گزارش، ائتلاف ادعایی آمریکا «در محدوده زمانی آگوست ۲۰۱۴ تا اکتبر ۲۰۱۷، در مجموع ۲۸۱۹۸ حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داده است. طی این دوره زمانی، مجموع تلفات و مجروحان احتمالی در میان غیرنظامیان ۱۷۹۰ نفر بود».


گفتنی است که سازمان «عفو بین الملل» در ژوئن گذشته با انتشار گزارشی عملکرد ائتلاف آمریکا در موصل عراق را مورد انتقاد قرار داد. در گزارش این سازمان غیردولتی آمده است که «افزون بر حملات تروریستهای داعش، غیرنظامیان تحت حملات غیرقانونی و بی رحمانه اعضای ائتلاف ادعایی آمریکا نیز قرار گرفته اند». این گزارش در ادامه می افزاید که دست کم ۵۸۰۵ غیرنظامی در حملات نیروهای نظامی آمریکا و عراق کشته شده اند.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



کشته شدن بیش از ۸۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر