۱۳۹۶ آذر ۱۱, شنبه

امیدواریم تئاتر کردی سقزدرتقویم جشنواره های وزارت ارشاد قرار گیرد



تیم خبری پارس دان

امیدواریم تئاتر کردی سقزدرتقویم جشنواره های وزارت ارشاد قرار گیرد



محمد زارع زاده در ارتباط با انتخاب آثار در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر کردی سقز به خبرنگارمهر گفت: با توجه به کیفیت و محتوای مطلوب آثار ارسال شده در این دوره از جشنواره انتخاب بهترین آثار کار بسیار سخت و دشواری بود.


وی عنوان کرد: پیشنهاد می کنم سایر آثاری که به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا نکردند از آنجا که بیشتر آنها دارای ویژگی ومولفه های مطلوب هنری هستند، مورد حمایت شهرستانی و استانی برای اجرای عمومی قرار گیرند تا مردم بتوانند از این آثار دیدن کنند.


وی استقبال گروه های تئاتر از اقصی نقاط ایران در این جشنواره را نشان از توجه ویژه و حرکت در راستای رسالت هنری  هنرمندان عرصه نمایش ذکر کرد و افزود: هنرمندان حوزه تئاتر در این دوره از جشنواره در آثار ارسالی خود شکل هنری مطلوب و با کیفیت در قالب موضوعات بومی، انسانی و ارزشی را به خوبی رعایت کردند.


این عضو هیات بازبین چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر کُردی سقز از ارسال ۴۰ فیلم نمایشی به دبیرخانه این جشنواره خبرداد و اظهارداشت: این تعداد نسبت به دور های گذشته جشنواره رشد قابل توجهی کرده است که نشان از ارزش و جایگاه هنر شانوی کوردی (تئاتر کردی) و توجه هنرمندان جوان و پیشکسوت به تئاتر کردی است.


زارع زاده بیان کرد: امیدواریم این جشنواره هم در تقویم جشنواره های مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار گیرد تا زمینه برای تقویت بیش از پیش آن در دوره های بعدی فراهم شود.


وی از تلاش، کوشش، انگیزه و زحمات تمامی گروه‌های شرکت‌کننده، نویسندگان و کارگردان های که در مرحله بازبینی فیلم آنها به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، تشکر کرد و گفت: بی شک  تلاش  این مجموعه  دستیابی به هنر ارزنده و با کیفیت در راستای موضوعات جشنواره تئاتر کُردی است.


این عضو هیات بازبین جشنواره تئاتر کردی سقر، بیان کرد: کردستان در حوزه هنرهای نمایشی دارای ظرفیت های بسیار خوبی است و باید به شکل ویژه ای از این هنرمندان حمایت شود تا آنها نیز بتوانند خالق آثار بهتری شود.


چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز هفته آینده و با حضور گروه های نمایشی برتر در شهر سقز برگزار می شود و قرار است نمایش منختب این جشنواره به صورت مستقیم راهی جشنواره بین المللی فجر شود.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



امیدواریم تئاتر کردی سقزدرتقویم جشنواره های وزارت ارشاد قرار گیرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر