۱۳۹۶ آذر ۱۰, جمعه

دوره آموزشی پردازش داده‌های عظیم برگزار می ­شود



تیم خبری پارس دان

دوره آموزشی پردازش داده‌های عظیم برگزار می ­شود



به گزارش خبرنگار مهر، دکتر پژمان لطفی‌کامران مدیر طرح پیشبرد تورین ملی در پژوهشگاه دانش های بنیادی گفت: با توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه­ های مختلف و گسترش اینترنت اشیاء، تولید داده به نسبت دهه ­های اخیر رشد نمائی را تجربه می کند.


وی افزود: به همین دلیل نگهداری، پردازش و تحلیل این حجم از داده یکی از دغدغه­ های اصلی متخصصان علوم کامپیوتر محسوب می ­شود.


لطفی کامران با بیان اینکه برای پردازش داده‌های عظیم آشنائی با ابزارهای این حوزه ضروری به نظر می رسد، افزود: در این دوره آموزشی یا کارسوق، دانشجویان و محققان به طور عملی با ابزارهای هادوپ و اسپارک به منظور مدیریت و تحلیل داده ­های عظیم آشنا می­شوند.


وی افزود: از برنامه­ های طرح ملی تورین ارائه سرویس داده­ های عظیم در ذیل پرتال این طرح بود که در این کارسوق نحوه استفاده از ابزارهای هادوپ و اسپارک در تحلیل داده­ های حجیم برای استفاده محققان در بستر این پرتال آموزش داده شده و ارائه می­شود، به طوری که کاربران با استفاده از ماشین مجازی در پرتال بتوانند پردازش‌های مورد نیاز خود را در این بستر دنبال کند.


وی خاطر نشان کرد: طرح پیشبرد تورین ملی از ابتدای سال جاری در گروه پژوهشی رایانش تورین در پژوهشگاه دانش­های بنیادی به کارفرمائی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آغاز به کار کرد و ارائه سرویس­های پردازش و تحلیل داده­ های عظیم از جمله سرویس‌های این طرح است که در این کارسوق از آن رونمائی می‌شود.


عضو هیات‌علمی پژوهشگاه دانش­های بنیادی در پایان با تاکید بر ارائه عملی آموزش‌ها در این کارسوق خاطرنشان کرد: علاقه مندان به شرکت دراین رویداد علمی و فناورانه می توانند به  https://grid.ipm.ir/workshop مراجعه کنند.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



دوره آموزشی پردازش داده‌های عظیم برگزار می ­شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر