۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

چرا «متری شش و نیم» روستایی مجوز نگرفت؟

گروه خبری پارس دان

چرا «متری شش و نیم» روستایی مجوز نگرفت؟


روزنامه تماشاگران امروز: «متری شش و نیم» این هفته هم نتوانست مجوز ساخت بگیرد. جدیدترین تجربه سینمایی سعید روستایی برای ساخته شدن، نیاز به پروانه نمایش دارد

«متری شش و نیم» این هفته هم نتوانست مجوز ساخت بگیرد. جدیدترین تجربه سینمایی سعید روستایی برای ساخته شدن، نیاز به پروانه نمایش دارد و او بعد تجربه اش با «ابد و یک روز» خیلی دلش می خواهد دوباره در جشنواره فجر حاضر باشد.




چرا «متری شش و نیم» روستایی مجوز نگرفت؟

سعید روستایی یک ماهی می شد که طرح کامل فیلمنامه اش را به شورای پروانه ساخت داده است. جمال شورجه درباره این فیلمنامه گفت: «این کار دو مشکل دارد. مشکل اصلی این است که تهیه کننده کار مجوز ندارد. پیمان معادی هنرپیشه موفقی است اما برای همکاری به عنوان تهیه کننده باید از صنف تهیه کنندگان مجوز داشته باشد.» البته او ادامه داد که فیلمنامه نیازی به اصلاحاتی دارد که باید برای تهیه کننده مورد تائید صحبت شود.


با این وجود شورای پروانه ساخت اصلاحات فیلم را همین حالا هم به کارگردان اعلام کردند. و اتفاقا سعید روستایی در روزهای گذشته خیلی جدی پیگیر اصلاح فیلمنامه است. او قهرمان های قصه فیلم نامه اش را مردانه تعریف کرده است. دو بازیگر اصلی فیلم هم پیمان معادی و شهاب حسینی هستند. دو بازیگری که در “جدایی” همبازی بوده اند.


شورای پروانه ساخت می گوید این فیلمنامه حتی از روایت تلخ «ابد و یک روز» هم سیاه تر تلخ تر است و این کارگردان باید فیلمنامه اش را تلطیف و شیرین تر کند و مهم تر اینکه تغییراتی اساسی در روایت داستانی قصه داشته باشد و  سرنوشت جدیدی برای کاراکترهای فیلمنامه اش خلق کند. این نکته ای است که سعید روستایی هم پذیرفته و چند وقتی است به دنبال ایجاد این تغییرات رفته و شاید در جلسه بعدی شورای پروانه ساخت بتواند با ایجاد تغییرات لازم مشکل فیلمنامه را حل کند.


در این بین مصوبه جدیدی از سوری وزارت ارشاد شاید کمک کند تا مشکل اول فیلم حل شود. تغییراتی در ضوابط تهیه کنندگان مجاز ایجاد شده است که مشکل پیان معادی برای تهیه کنندگی هم می تواندحل کند. این دو تغییر همزمان باعث می شود تا روستایی بتواند فیلمش را بسازد.



گروه خبری پارس دان



چرا «متری شش و نیم» روستایی مجوز نگرفت؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر