۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

برگزاری نشست تحصصی باعنوان «دف و حقیقت آن درعرفان اسلامی» درسنندج



تیم خبری پارس دان

برگزاری نشست تحصصی باعنوان «دف و حقیقت آن درعرفان اسلامی» درسنندج



به گزارش خبرنگارمهر، امین مرادی امروزچهارشنبه در افتتاحیه هفتمین دوره جشنواره سراسری دف  نوازی «دف نوای رحمت» که در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد، با اشاره به اینکه کردستان مهد دف نوازی ایران زمین است، گفت: این استان همواره به عنوان قلب موسیقی عرفانی دف در سراسر ایران و حتی جهان شناخته شده است.


وی عنوان کرد:در شرایطی که در کشورهای همسایه ما به نام دین مسلمانان را به خاک و خون می کشند در ایران اسلامی با وجود امنیت پایدار درآن شاهد برگزاری برنامه های مختلفی در راستای تقویت وحدت و انسجام بین مذاهب اسلامی هستیم.


امین مرادی با اشاره به اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران منادی حرکت در مسیر ارزش های نظام است، بیان کرد: کردستان میزبان جشنواره دف نوای رحمت با شعار هنر، همگرایی و مهربانی در راستای اصالت، وحدت و مهربانی در مکتب انسانی است.


وی با اشاره به اینکه دف دارای جایگاه والایی در موسیقی عرفانی است، اظهارداشت: تمام مقامات دف برپایه اسماءالله، مدح پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار است.


رییس حوزه هنری استان کردستان از رشد ۴۰ درصدی آثار ارسال شده به دبیرخانه این دوره از جشنواره خبرداد و  ادامه داد:  ۳۲۴ اثر از ۲۵ استان کشور به دبیرخانه هفتمین جشنواره سراسری دف نوازی دف نوای رحمت در این استان ارسال شد.


مرادی اضافه کرد: در بخش گروه نوازی از بین گروه های شرکت کننده با رای هیئت داوران ۱۲ گروه از ۱۲ استان کشور به مرحله نهایی راه پیدا کردند.


وی عنوان کرد: از جمله برنامه های جنبی این جشنواره برگزاری نشست تخصصی با عنوان دف و حقیقت آن در عرفان اسلامی با حضور استاد حجت اسدیان و محمدرضا اصلانی روز پنج شنبه ۹ شهریورماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار می شود.


وی بیان کرد: بی شک حوزه هنری استان کردستان به تنهایی نمی تواند میزبان چنین رویداد فرهنگی ارزشمند در سطح ملی و بین المللی باشد و برای اجرای چنین برنامه ای همواره از حمایت های مسئولان ارشد استان و شهرستان سنندج بهره مند بوده است..




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



برگزاری نشست تحصصی باعنوان «دف و حقیقت آن درعرفان اسلامی» درسنندج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر