۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

اکران سالانه «بر باد رفته» لغو شد

گروه خبری پارس دان

اکران سالانه «بر باد رفته» لغو شد


وب سایت آی ‌سینما: یکی از سالن‌های نمایش فیلم ممفیس در ایالت تنسی امریکا برنامه اکران سالانه فیلم کلاسیک «بر باد رفته» را به دنبال شکایاتی مبنی‌بر محتوای نژادپرستانه فیلم ویکتور فلمینگ لغو کرد. عجیب آن‌که نمایش این اثر کلاسیک از برنامه‌های ثابت اکران‌های تابستانی سینمای «ارفیوم تیه‌تر» در ۳۴ سال گذشته بوده است.


این نخستین‌بار است که چنین شکایاتی از سوی سینماروها مطرح می‌شود. به عقیده منتقدان فیلم فلمینگ، «بر باد رفته» تصویری رمانتیک‌گونه از برده‌داری و زندگی در مزارع ایالات جنوبی امریکا به نمایش گذاشته است. از همین رو، نمایش این فیلم از برنامه اکران تابستان ۲۰۱۸ سینمای ارفیوم حذف شده است.

برت باترسن مدیر گروه سینمایی «ارفیوم» در بیانیه‌ای که در اختیار «نیویورک تایمز» قرار داده است، توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارایه کرده: «نمایش اخیر «بر باد رفته» در روز جمعه ۱۱ اوت ۲۰۱۷ با انتقاداتی همراه شد. ارفیوم تمام شکایات مطرح شده را به دقت بررسی کرده است. به عنوان نهادی که رسالتش «سرگرم‌ کردن، آموزش و روشنگری و خدمت به جوامع مختلف» است، ارفیوم از این پس قادر به نمایش فیلم‌هایی که محتوای‌شان با حساسیت‌های بخش عظیمی از جمعیت بومی منطقه مغایر است، نخواهد بود.»


این در حالی است که تصمیم اخیر سینمای ارفیوم، با واکنش‌های متفاوتی از سوی هواداران پروپا قرص این فیلم کلاسیک روبه‌رو شده است. در حالی‌که عده‌ای نسبت به «سانسور و حذف» این فیلم برنده اسکار معترض شده‌اند، عده‌ای دیگر از تصمیم به لغو اکران «بر باد رفته» حمایت کرده‌اند.



گروه خبری پارس دان



اکران سالانه «بر باد رفته» لغو شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر