۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

گلایه مردم از حذف بلیت‌های دوسفره مترو

گروه خبری پارس دان

گلایه مردم از حذف بلیت‌های دوسفره مترو



روزنامه آفتاب یزد: مسافران مترو از اینکه کرایه‌ها افزایش یافته و بلیت‌های دوسفره حذف شده‌اند، از مسئولان اعضای شورای شهر و شرکت بهره‌برداری مترو انتقاد دارند.


 


محسن، مسافر خط یک تجریش‌ـ حرم مطهر است، او می‌گوید: من هفته‌ای یک بار حرم مطهر به تجریش رفت و آمد دارم و ترجیح می‌دادم بلیت دوسفره تهیه کنم چون قیمت بلیت‌های تک‌سفره گران‌تر بود اما بلیت‌های دوسفره ارزان‌تر و به همین دلیل از بلیت‌های دوسفره استفاده می‌کردم. از او می‌پرسم چرا کارت‌بلیت که از لحاظ قیمت مناسب‌تر است، استفاده نمی‌کند؟


 


در پاسخ به سوالم گفت که چون هفته‌ای یک‌ بار از مترو استفاده می‌کنم تمایلی ندارم از کارت‌بلیت استفاده کنم.محمدجواد، مسافر خط یک است البته ایشان در ایستگاه میرداماد سوار ترن شد و در بین راه وقتی مقصد نهایی‌اش را می‌پرسم، می‌گوید، من به ایستگاه شهید کلاهدوز می‌روم، بنابراین در ایستگاه دروازه دولت از ترن پیاده شده و با تعویض خط از ترن‌هایی که به سمت ایستگاه شهید کلاهدوز حرکت می‌کنند، استفاده می‌کنم.


 


او درباره افزایش کرایه‌ها می‌گوید: متاسفانه مسئولان ذیربط وقتی می‌بینند مترو با استقبال مسافران مواجه شده است،‌ از فرصت استفاده و کرایه‌ها را افزایش داده‌اند و از طرفی هم بلیت‌های دوسفره را حذف کرده‌اند، از این‌رو مسافرانی که کارت‌بلیت ندارند مجبورند بلیت‌های تک سفره که گران‌تر است خریداری کنند و این هم باعث شده مسافران از طرح اخیر مترو، ناراضی باشند.


 


کو گوش شنوا؟!


 


آقا! کو گوش شنوا؟ شما لطف می‌کنید مسائل و مشکلات ریز و درشت را در روزنامه چاپ می‌کنید، آیا مسئولان پس از چاپ مطالب پیگیری می‌کنند و جواب می‌دهند؟ من هر روز از خط یک و چهار استفاده می‌کنم و کارت‌بلیت هم دارم، اما مسافرانی که کارت‌بلیت ندارند و تمایل هم ندارند داشته باشند، باید از سوی مسئولان مترو مورد اجحاف قرار گیرند؟


 


چرا قبلاً بلیت‌های تک‌سفره مثلاً ۵۰۰ تومان و دوسفره ۸۰۰ تومان بود، مسافران بلیت‌های دوسفره می‌خریدند برای اینکه ۲۰۰ تومان به نفع‌شان بود. اما حالا فقط بلیت‌های تک سفره آن هم با قیمت ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد که اجحاف آشکار در حق مسافران


مترو است.

خرید کارت‌بلیت به نفع مسافران



 


خرید کارت بلیت از لحاظ وقت و قیمت به‌صرفه و به نفع مسافران است. اینها را جواد سمیعی به قول خودش که مسافر دائمی خط یک مترو ایستگاه شهید حقانی‌ـ دروازه دولت و سپس دروازه دولت به ایستگاه شیخ‌الرئیس سابق و ابن‌سینا جدید است، گفت. او در ادامه سخنانش می‌گوید: کرایه‌ها افزایش یافته و بلیت دوسفره هم حذف شده است، اما مسافران بهتر است کارت‌بلیت تهیه کنند زیرا هم از لحاظ اقتصادی و هم وقت به نفع‌ آنان است.


چرا بلیت دو سفره حذف شد؟


 


ن‍ژادکرد، می‌گوید: چه دلیلی دارد با حذف بلیت‌های دوسفره مردم را به خرید بلیت تک‌سفره یا کارت‌بلیت وادار می‌کنند؟ باید بلیت‌های دوسفره چاپ و به فروش برسد و انتخاب را برعهده مسافران بگذارند و سلیقه‌های شخصی‌شان را به مسافران تحمیل نکنند.


 


امیرمسعود هم می‌گوید: مسئولان مترو ابتدا معضل ازدحام داخل ترن‌ها را با افزایش واگن‌ها رفع و سپس بلیت‌ها را گران کنند.


 


مرادی هم عقیده دارد دولت نباید اجازه می‌داد شورای شهری‌ها و مترویی‌ها به راحتی کرایه‌ها را گران یا بلیت‌های دوسفره را حذف کنند. هدف خدمت به مسافران است یا اینکه قصد دارند کمر مسافران زیربار گرانی‌ها خمیده شود؟


انتظار از اعضای جدید شورای شهر


 


مردم به‌ویژه مسافران کم درآمد از اعضای جدید شورای شهر انتظار دارند بیشتر هوای آنان را داشته باشند. فرشید رحمتی می‌گوید: کارگران و کارمندان زیر خط فقر زندگی می‌کنند. اعضای شورای شهر، شهردار و مسئولان از حقوق‌های بالایی برخوردارند، اما کارگرانی که حقوق ماهیانه‌شان یک میلیون و دویست هزار تومان است، قدرت خریدشان پایین است و آنها مجبورند هر روز با وسایل عمومی رفت و آمد کنند.


 


افزایش دوبرابری کرایه‌ها یا حذف بلیت‌های دوسفره باعث می‌شود در زندگی روزانه آنان تاثیر منفی بگذارد. مردم از مسئولان به‌ویژه اعضای شورای شهر و شهردار تهران انتظار دارند به فکر جیب‌های خالی آنان هم باشند.


 


آگهی‌های تبلیغاتی و پول‌ساز


 


مقدس‌زاده می‌گوید: مترو با اینکه این همه آگهی‌های تبلیغاتی و درآمد بالایی دارد و پول‌ساز است، چرا با افزایش کرایه‌ها و حذف بلیت‌های دوسفره به‌راحتی به مسافران اجحاف می‌کنند و هیچ‌کس هم مخالفتی با افزایش کرایه‌ها و حذف بلیت‌های دوسفره نمی‌کند.


پیگیری می‌کنیم


 


آفتاب یزد به منظور پیگیری موضوع حذف بلیت‌ها‌ی دوسفره مترو با محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران تماس گرفت.علیخانی در این گفتگوی کوتاه گفت: ما تازه اولین جلسات شورای شهر را تشکیل داده ایم و در همین ابتدا، اعضای کمیسیون‌ها‌ی شورا مشخص شده اند و خود من به عنوان عضو و رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا انتخاب شده ام.


 


قرار است که به زودی جلسات هر کدام از کمیسیون‌ها‌ آغاز شود. ما هم در کمیسیون


حمل و نقل مسایل متعددی را برای پیگیری در دستور کار داریم. در ابتدا قرار است به مسایل تاکسیرانی پرداخته شود و سپس مسایل مربوط به مترو در دستور کار خواهد بود البته خود من شخصا موضوع حذف بلیت‌ها‌ی دوسفره مترو را در این هفته پیگیری خواهم کرد.



گروه خبری پارس دان



گلایه مردم از حذف بلیت‌های دوسفره مترو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر