۱۳۹۶ تیر ۱۲, دوشنبه

بازچرخانی آب از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان است



تیم خبری پارس دان

بازچرخانی آب از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان است



به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد نادرخانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی ، حفظ محیط زیست ، حفظ بهداشت عمومی و استفاده از پساب تصفیه‌شده برای استفاده در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز و کشاورزی از مهم ترین تاثیرات بازچرخانی آب است.


وی افزود : در حال حاضر در سطح استان زنجان ۳۹ درصد جمعیت استان  در شهرهای زنجان ، ابهر و ماهنشان تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب می باشند. 


معاون بهره برداری شرکت آبفای استان زنجان ، گفت :مشکل مهم دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم عدم وصل انشعابات فاضلاب در مسیرهایی که شبکه جمع آوری فاضلاب احداث شده است ولی هنوز مشترکین انشعابات فاضلاب خود را به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل نکرده اند.


نادر خانی افزود:مشترکین درخواست می گردد با مراجعه به امورات آبفای شهرهای زنجان ،ابهر و ماهنشان نسبت به نصب انشعاب فاضلاب اقدام و با اینکار علاوه بر استفاده از مزایای دفع بهداشتی فاضلاب سهم بسیار اثر گذاری را در راستای حفظ محیط زیست ، کاهش در مصرف آب شرب ، کاهش هزینه های تصفیه آب بهره مند شوند.


نادرخانی به آب خاکستری اشاره کرد و گفت :  آب حاصل از شستشوی ظروف و استحمام به عنوان آب خاکستری اطلاق می شود (۵۰ الی ۸۰ درصد فاضلاب خانگی را آب خاکستری گویند )که با بازچرخانی این آب می توانیم آب حاصله را در بخش آبیاری فضای سبز و درختان استفاده کنیم  که با این روش حدود ۱ الی ۴۰ درصد در مصرف آب شرب سالم و بهداشتی صرفه جویی می شود.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



بازچرخانی آب از اولویت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر