۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

جزئیات برگزاری جشنواره سراسری «عکس مستند تبریز» اعلام شد



تیم خبری پارس دان

جزئیات برگزاری جشنواره سراسری «عکس مستند تبریز» اعلام شد



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  روابط عمومی جشنواره سراسری عکس مستند تبریز، کریم ارجمند اظهار داشت: تک‌عکس‌هایی که صرفا جنبه زیبایی داشتند، امروز جای خود را به مجموعه عکس‌های روایی و مستند از انسان و جهان پیرامونش داده‌اند.


وی ادامه داد: تبریز و آذربایجان با تاریخ کهن و ارزشمند خود بستری مناسب برای ثبت عکس‌های مستند به شمار می‌آید و به همین دلیل جای جشنواره‌ای که صرفا به عکس‌های مستند بپردازد، در استان و شهر ما خالی دیده می‌شد.


دبیر جشنواره سراسری عکس مستند تبریز تصریح کرد: در همین راستا بنده طرح اولیه جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را در هیئت مدیره انجمن عکاسی استان مطرح کردم که پس از تصویب این طرح در انجمن، طرح به تایید و تصویب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل هنرهای تجسمی وزارت کشور نیز رسید و پس از آن شورای سیاست‌گذاری جشنواره تشکیل شد.


وی انتخاب داوران جشنواره سراسری عکس مستند تبریز را بسیار مهم و حساس خواند و افزود: با توجه به اینکه داوری یک جشنواره سراسری کار آسانی نیست، داوران‌مان را از نقاط مختلف انتخاب کردیم؛ «پائولو پاتریزی» عکاس ایتالیایی، «مجید سعیدی» از تهران و «حسین صدری» عکاس باسابقه تبریزی در نهایت به عنوان داوران جشنواره انتخاب شدند.


ارجمند از برگزاری برخی برنامه‌های جنبی در طول جشنواره خبر داد و گفت: برپایی کارگاه ۶ روزه توسط عکاس ایتالیایی در تبریز و برپایی نمایشگاه‌های مجازی و واقعی عکس، از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.


وی در پایان درباره گاه‌شمار جشنواره نیز تشریح کرد: تا ۲۶ مرداد علاقه‌مندان می‌توانند عکس‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند که به هیچ وجه این زمان تمدید نخواهد شد. ۳۰ مرداد آثار راه‌یافته به جشنواره اعلام خواهند شد، ۱ الی ۶ شهریور نیز کارگاه، و ۸ شهریور نیز اختتامیه جشنواره و افتتاحیه نمایشگاه با معرفی آثار برتر برگزار می‌شود.


شایان ذکر است نادر فارغی، کریم ارجمند، آیدین صیامی، بهرام تندران و مجید فرهمندی شورای سیاست گذاری جشنواره را تشکیل می‌دهند و سهیلا صنم‌نو نیز مسئولیت دبیرخانه را عهده‌دار است.


این گزارش می‌افزاید علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیش‌تر و شرکت در جشنواره، به وب‌سایت جشنواره عکس مستند تبریز به نشانی www.tabrizphotofest.com مراجعه نمایند.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



جزئیات برگزاری جشنواره سراسری «عکس مستند تبریز» اعلام شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر