۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

سردار صفوی: قلب سردار همدانی پر از مهر بود

گروه خبری پارس دان

سردار صفوی: قلب سردار همدانی پر از مهر بود


خبرگزاری ایلنا: سردار رحیم صفوی در مراسم آیین‌رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» مجموعه خاطرات همسر سرلشکر شهید مدافع حرم حسین همدانی گفت: این حقیقت است که از مجاهدت همسران رزمنده‌ها کمتر سخن به میان آمده ولی انصاف این است این مجاهدت خاموش بیشتر گفته شود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران ادامه داد: اگر نبودن چنین همسرانی، این فرمانده مانند همدانی در هشت سال دفاع مقدس نمی‌توانست خوب عمل کند. این همسران بزرگوار با پشتوانه فداکاری خود یک آن به همسرشان نه نگفتند و اظهار ناراحتی نکردند.


مشاور فرمانده کل قوا به ویژگی‌های شخصیتی سردار همدانی اشاره کرد و گفت: پس از سال‌های دفاع مقدس، شهید همدانی عازم جبهه خارج از کشور شد. جنگ با تروریست‌هایی که از کشورهای مختلف آمده بودند پیچیده و سخت است. برخی  نادان‌ها از کشور خودمان رفتند و در جبهه تروریست‌ها قرار گرفتند و جنگیدند.


او با بیان اینکه سردار همدانی انصافاً تجارب دفاع مقدس را به عنوان مستشار به خوبی به نیروهای سوری انتقال دادند و کمتر تهران بودند، اظهار کرد: در این کتاب شهید به همسرش می‌گوید من تکلیفم حسینی است و تکلیف تو زینبی است. در این کتاب همسر ایشان شخصیت سردار همدانی را بسیار زیبا نوشتند و از نویسنده این کتاب نیز که هنرمندانه عمل کردند تشکر می‌کنم.


سردار صفوی بیان کرد: برخی فکر می‌کنند سرداران افرادی زمخت هستند اما نمی‌دانند قلب سردار همدانی پر از مهر بود. ایشان چند خیریه داشتند. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد از زن، فرزند و نوه دور باشد. دل کندن از نوه سخت است و من الان نوه‌دار شدم و این موضوع را می‌فهمم.


مشاور فرمانده کل قوا به آشنایی خود با سردار همدانی اشاره کرد و گفت: من ایشان را از جنگ کردستان و دفاع مقدس می‌شناسم. در این کتاب بسیار خوب تعریف شده‌اند. امید است این کتاب خوانده شود تا ببینند یک همسر چه رسالتی دارد. اگر صبر و استقامت این همسران نبود، رزمندگان کم می‌آورند. اگر مدیریت عقلانی و عواطف این زنان نبود سخت بود. ای کاش این کتاب الگو شود.



گروه خبری پارس دان



سردار صفوی: قلب سردار همدانی پر از مهر بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر