۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

۹۰ درصد روستاهای ورامین دارای آب کافی هستند



تیم خبری پارس دان

۹۰ درصد روستاهای ورامین دارای آب کافی هستند



به گزارش خبرنگار مهر، رضا پور رجب عصر دوشنبه در نشستی که با حضور رضا کارخانه معاونت عمرانی فرمانداری، صالحی مدیرعامل آبفا روستایی و بخشداران و دهیاران بخش مرکزی و جوادآباد ورامین درمحل فرمانداری ورامین با هدف بررسی مشکلات آب شرب روستاهای ورامین برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: این اولین بار است که جلسه ای در رابطه با مشکلات آب شرب برگزار می شود.


وی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی هدفمند است و باعث رونق در روستاها می شود، روستا مرکز تولید است و باید در راستای تولیداتی مانند مواد غذایی پیشرفت داشته باشد.   


مدیر کل آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: در گذشته آب را به صورت غیر فنی به روستاها انتقال می دادند و آب و فاضلاب روستایی از لحاظ نرم افزاری پیشرفته نبود، اما امروز در این رابطه مطالعات بسیاری انجام شده است.


پور رجب بیان کرد: در استان تهران ۱۶۸ نفر «آب دار» داریم که از بیمه برخوردار نیستند و اکثرا دو شغله هستند، دهیاری باید به عنوان نماینده فرماندار به مشکلات روستا رسیدگی کند.


وی مطرح کرد: در رابطه با روستاهای ورامین مطالعاتی انجام شده است و ۳۸ روستا را پوشش می دهیم و ابتدا باید اب شرب روستا ها را تامین کنیم و سپس به گاو داری ها و گل خانه ها رسیدگی کنیم و در ضمن باید حق انشعاب ۲۰۰ هزار تومنی را بگیریم و تاکنون خبر رسیده است که ۹۰درصد روستاها آب کافی دارند.


پور رجب بیان کرد: شبکه های فرسوده و غیرمجاز در تهران برای هر نفر در شبانه روز ۲۴۰ لیتر است و در روستاها ۳۷۵لیتر است که برای هر کاربر به صورت استاندارد ۱۵۰ لیتر است.


وی افزود: میلیارد ها هزینه کنتور آب شده است امیدواریم بتوانیم آزمایشگاه آب با کیفیت خوب در ورامین احداث کنیم و  کلر برای ضدعفونی تولید کنیم.


پور رجب در پایان افزود: به روستای «دمزآباد» باید رسیدگی کنیم و مقدار ۷۵۰لیتر باید به دمز آباد بفرستیم و کیفیت آب را  افزایش دهیم، و انشعاباتی به اندازه ۷ قلم جنس داشته باشیم تا به کنتور برسانیم و مقدار ۸۵۰میلیون تومان حقوق کارمندان کشور و ۵۵۰میلیون نیز حقوق آبداران در کل کشور و ۴۵۰میلیون نیز مالیات پرداخت می‌شود.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



۹۰ درصد روستاهای ورامین دارای آب کافی هستند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر