۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

۲۰هزار بافنده فرش درمرکزی فاقد بیمه هستند/لزوم اجرای سندتوسعه فرش



تیم خبری پارس دان

۲۰هزار بافنده فرش درمرکزی فاقد بیمه هستند/لزوم اجرای سندتوسعه فرش



به گزارش خبرنگار مهر، ظفر افشون پیش از ظهر یکشنبه در جریان بازدید از کارگاه های تولید فرش در اراک اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲هزار نفر در استان مرکزی در حرفه بافندگی فرش اشتغال دارند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: در استان مرکزی ۶۵کارگاه متمرکز و غیرمتمرکز بافت و تولید فرش فعالیت دارند.


افشون بیان کرد: با توجه به تخصصی بودن صادرات فرش، عمدتا این صادرات از خارج از گمرکات استان مرکزی انجام می شود و در سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰هزار دلار فرش تولیدی در استان مرکزی به خارج از کشور صادر شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی خاطرنشان ساخت: از جمله مشکلات حوزه صنعت فرش در استان مرکزی، بیمه بافندگان است و در حال حاضر از ۳۲هزار بافنده فرش، ۲۰هزار نفر در استان از بیمه برخوردار نیستند.


وی تصریح کرد: در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید طبق تفاهم نامه ای که با مرکز ملی فرش ایران انجام داده، مقرر است ده میلیارد ریال به فعالان صنعت فرش در استان تسهیلات ارائه کند که تاکنون پنج میلیارد ریال از این میزان محقق شده است.


افشون ادامه داد: فرش تولیدی استان مرکزی عمدتا به کشورهای اروپایی، ژاپن و کشورهای CIS (شمال ایران) و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اضافه کرد: هم اکنون استان مرکزی از نظر تولید فرش دستباف، رتبه هفتم را در میان استان های کشور دارد و فرش ساروق در سازمان علمی فرهنگی ملل متحد، به ثبت جهانی رسیده است.


وی عنوان کرد: تدوین و تنظیم سند توسعه صنعت فرش دستباف استان مرکزی طی سال ۹۴ انجام شده که در صورت تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این سند از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه، اقدامات مطلوبی را می توان در راستای رونق بخشی به صنعت فرش در استان انجام داد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: فرش استان مرکزی به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد و همچنین کیفیتی که دارد مشتریان بسیاری از سراسر جهان دارد و به همین دلیل حفظ این هنر صنعت از اهمیت ویژه برخوردار است.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



۲۰هزار بافنده فرش درمرکزی فاقد بیمه هستند/لزوم اجرای سندتوسعه فرش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر