۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

مطالعات طرح جامع پسماند شهر همدان انجام شده است



تیم خبری پارس دان

مطالعات طرح جامع پسماند شهر همدان انجام شده است



به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی فر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه یکی از محورهای مهم امروزه در مدیریت شهری، شکوفایی شهری است که سنجش این شکوفایی در برخی از شهرها با ۱۰۰ شاخص اندازه گیری می شود، اضافه کرد: در کشور ایران سنجش شکوفایی شهری با شاخص های از جمله شاخص توسعه زیر ساخت ها، حکمرانی و قانون، کیفیت زندگی، پایداری زیست محیطی و شاخص و بهره وری و فراگیری ارزیابی می شود.


وی با یبان اینکه پایداری زیست محیطی یکی از شاخص ها بسیار مهم است، اظهار داشت: شاخص پایداری زیست محیطی مبنای محور مشترک برخی برنامه های مدیریت شهری با سازمان محیط زیست است.


این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ممنوعیت تمامی فعالیت های عمرانی و اقتصادی که مغایر با ملاحظات زیست محیطی بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی است، افزود: بر این اساس در قوانین بالادستی و برنامه ای چهارم، پنجم و ششم تمامی پروزه های اجرایی باید دارای مطالعات زیست محیطی باشند.


عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه در محیط شهری حرکت باید به سمت انسان محوری بجای ماشین محوری باشد، اضافه کرد: بر این اساس این موضوع در اجرای پروژه های مشابه پیاده راه بوعلی باید مورد توجه قرار گیرد.


رحیمی فر با بیان اینکه در بحث حمل و نقل باید به سمت توسعه حمل و نقل عمومی حرکت کرد، یادآور شد: در این زمینه نیز با اجرای پروژه ای مانند BRT، سازماندهی و بازسازی حمل و نقل عمومی، توسعه زیرساخت های مناسب مانند پارکینگ های طبقاتی علاوه بر ایجاد پایداری در محیط زیست نیل به عدالت شهروندی نیز محقق خواهد شد.


وی ادامه داد: طرح جامع پسماند در شهر همدان مطالعه شده و یکی از محورهای مهم در مباحث زیست محیطی مباحث مرتبط با پسماند، تفکیک پسماند خشک و تر از مبداء و بازیافت پسماند است.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



مطالعات طرح جامع پسماند شهر همدان انجام شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر