۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

ارسباران منطقه ای غنی برای تولید آثار هنری ارزشمند است



تیم خبری پارس دان

ارسباران منطقه ای غنی برای تولید آثار هنری ارزشمند است



به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در اهر برگزار شد، فیلم‌برداری فیلم مستند ارسباران ویژه شهرستان اهر که به منظور معرفی پیشینه تاریخی، قابلیت های گردشگری و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این شهرستان و با حضور هنرمندانی از شهرهای تبریز و اهر تولید می شود، کلید خورد.


در این فیلم مستند ۱۸ دقیقه ای به بازسازی حمله قشون روس به منطقه تا انقلاب مشروطه و در ادامه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین معرفی شرایط کنونی جاذبه های گردشگری، توسعه فرهنگی و هنری و اقتصادی و صنعتی شهرستان اهر پرداخته می شود.


فیلم مستند ارسباران یک اثر هنری ضروری برای معرفی فرهنگ غنی منطقه است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: حقیقتاً استان آذربایجان شرقی و به‌ویژه منطقه ارسباران به لحاظ تاریخی و فرهنگی مجموعه‌ای بسیار غنی بوده و نقش تاریخی آن به‌خصوص در صیانت از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و اعتقادی و دیانت و غیرت مردم داشته بر همگان مشخص و مبرهن است.



محمد محمدپور در ادامه اظهار داشت: وقتی صفحات تاریخ را ورق می‌زنیم می‌بینیم که منطقه ارسباران مهد پرورش دلیرمردان باعظمت بوده که در طول سالیان متمادی افتخار آفریده‌اند و هر تحول اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سطح منطقه استان و کشور می‌بینیم نشانه‌ای از مردان وزنان باغیرت می‌توانیم ببینیم.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی کل استان و منطقه ارسباران را مکانی غنی برای حرکات و تولید آثار هنری دانست و افزود: علیرغم توانمندی‌های هنری غنی که در استان آذربایجان شرقی وجود دارد و به اعتبار پیشکسوتان و فعالان فرهنگ و هنر هرروز شاهد یک تحول در عرصه‌های فرهنگی و هنری هستیم وظیفه ما است که ظرفیت‌های استان به‌ویژه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری منطقه ارسباران را به همگان نشان دهیم.


وی به توانمندی‌های اهالی رسانه، قلم، مطبوعات و هنرمندان آذربایجان شرقی در شناخت جشنواره و فستیوال‌های فرهنگی و هنری مختلف اشاره کرد و گفت: موفقیت‌های و کسب افتخارات این عزیزان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس و نوید باز کردن مسیرهای جدید برای بروز استعدادهای نو را می‌دهد.


محمدپور ضمن تشکر از تمامی ادارات، نهادها و کسانی که در معرفی آداب، فرهنگ و سنن منطقه و به‌ویژه این اثر هنری ضروری یعنی فیلم مستند ارسباران کمک و همکاری می‌کنند عنوان داشت: همانطوریکه از سال‌های گذشته شاهد بودیم که اهالی استان آذربایجان شرقی و به‌ویژه منطقه ارسباران مبدع یک سری حرکت‌های جدید و خلاقانه در عرصه‌های فرهنگی و هنری بوده‌اند به همت عزیزان زحمتکش بازهم شاهدیم که اولین‌ها دوباره شکل می‌گیرند امیدواریم بتوانیم خدمتگزار صدیقی برای فرهنگ و هنر استان باشیم.


فیلم مستند ارسباران نقش بسزایی در معرفی شهرستان اهر در “تبریز ۲۰۱۸” دارد


معاون فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم گفت: فرمانداری شهرستان اهر به همراه سایر ادارات و نهادها تا جای ممکن همکاری‌های لازم را برای ساخت این مستند انجام داده و در ادامه راه نیز این همکاری‌ها گسترده‌تر خواهد شد.



مدد سمندری با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری مقدماتی لازم است، اظهار داشت: اگر فیلم مستند ارسباران بتواند واقعیت‌ها، آداب، سنن، واقعیت‌ها و فرهنگ اصلی منطقه را معرفی نمایند می‌توانیم موفقیت‌های هنرمندان عزیز را ببینیم که در انتقال فرهنگ یک نسل به نسل دیگر تأثیر به سزایی می‌تواند داشته باشد.


معاون فرماندار شهرستان اهر با ابراز امیدواری برای موفقیت فیلم مستند ارسباران ابراز داشت: با توجه به اینکه شهرستان اهر جزو یکی از محورهای اصلی “تبریز ۲۰۱۸” است این اثر نقش مهمی در توسعه گردشگری و فرهنگ منطقه و به‌ویژه شهرستان اهر خواهد داشت.


سمندری ساخت آثار فاخر هنری را سرمنشأ بروز استعدادها و توانمندی‌های هر منطقه عنوان کرد و افزود: فیلم مستند ارسباران نیز می‌تواند با نگاهی وسیع آداب، سنن، فرهنگ و طبیعت شهرستان اهر را به همگان معرفی کرده و سبب رد و شکوفایی آن شود.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



ارسباران منطقه ای غنی برای تولید آثار هنری ارزشمند است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر