۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

۹۵ درصد درآمدهای استان یزد از محل مالیات تامین می شود



تیم خبری پارس دان

۹۵ درصد درآمدهای استان یزد از محل مالیات تامین می شود



به گزارش خبرگزاری مهر، علی نمازی اظهار داشت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان وصول شد.


وی با بیان اینکه بخش مهمی از مالیات های دریافتی در بخش های زیربنایی، توسعه و عمران شهری هزینه می شود، افزود: درآمدهای مالیاتی استان، معادل منابع و اعتبارات دولتی و گاهی بیش از اعتبارات عمرانی استان است.


نمازی بیان کرد: پارسال از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده استان، بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به شهرداری یزد پرداخت شد و بخشی از فعالیت های عمرانی، بهسازی و فضاسازی شهری در استان از محل همین اعتبارات اجرا شده است.


وی اضافه کرد: در زمینه وصول مالیات باید طوری عمل و فرهنگ سازی کنیم که مردم نتیجه پرداختی های خود به دولت را از محل عوارض و مالیات مشاهده کنند و نسبت به آن ترغیب و تشویق شوند.


نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد همچنین جذب ۶۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی را به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته در چهار سال گذشته عنوان کرد و گفت: سرمایه گذارانی از انگلیس، ایتالیا، آفریقای جنوبی، هند، اتریش، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این استان اعلام و یا اقدام به سرمایه گذاری کرده اند.


نمازی گفت: جذب، هدایت و سرمایه گذاری های استان بر اساس نیاز، نگاه به اشتغال، توجه به مسائل زیست محیطی و دانش فنی است و این سیاست همچنان دنبال خواهد شد.


وی، راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری در سال گذشته را یادآور شد و گفت: در زمینه سرمایه گذاری، تاکنون کارهای بزرگ زیربنایی انجام شده اما معتقدیم در ابتدای راه هستیم و اقدامات انجام شده آینده نوید بخشی را پیش روی این حوزه قرار داده است.


وی از حضور دو گروه سرمایه گذاری خارجی برای تولید برق در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سرمایه گذاران دو واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هر کدام ۱۰ مگاوات برق را احداث خواهند کرد.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



۹۵ درصد درآمدهای استان یزد از محل مالیات تامین می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر