۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

تجمع بزرگ عزاداران در بوشهر برگزار می‌شود/ اجرای تعزیه در ۳۳ نقطه



تیم خبری پارس دان

تجمع بزرگ عزاداران در بوشهر برگزار می‌شود/ اجرای تعزیه در ۳۳ نقطه



حمیده ماحوزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) با حضور دسته جات و هیئت های عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود.


وی اضافه کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور عزاداران در آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن (ع) در تاریخ ۸ و ۹ مهر ساعت ۱۰ صبح عزاداری شروع می‌شود و این مراسم در منطقه ۲ شهر بوشهر با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به همراه توزیع طعام حسینی خاتمه می‌یابد.


نمایش بزرگ تعزیه در جوار نیروگاه اتمی


ماحوزی با اعلام اینکه مراسم تعزیه حسینی در بیش از ۳۳ نقطه استان بوشهر برگزار می‌شود، افزود: نمایش بزرگ تعزیه محرم از سوی هیئت مذهبی المهدی (عج) ساعت ۱۵ در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۳۵ نفر بازیگر خانم، ۱۳۵ نفر بازیگر آقا و ۷۵ نفر عوامل و دست اندرکاران تعزیه گردانی در جوار نیروگاه اتمی و در کنار ساحل کرانه‌ای روستای بندرگاه شهرستان بوشهر برگزار می‌شود.


تجمع بزرگ عزادران حسینی بوشهر


دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: تجمع بزرگ عزادران حسینی و حرکت دستجات زنجیرزنی و کاروان سوگواری در منطقه یک شهر بوشهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از خیابان امام خمینی (ره) مقابل مسجد توحید با حضور مردم مومن و عزادار و روحانیون و مسئولان استانی به سمت مصلای جمعه این شهر برگزار می شود و نماز جماعت ظهر عاشورا به امامت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر اقامه خواهد شد.


اجرای ۲۰ برنامه تخصصی کانونی


ماحوزی از برگزاری بیش ۲۰ برنامه تخصصی ویژه محرم و صفر در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد و بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و این کانون‌ها به عنوان علمی‌ترین سنگر حوزه فرهنگ دینی برای حضور جوانان و نوجوانان و بانوان در مساجد و مصلاها و دانشگاه‌ها در حال فعالیت هستند.


عزاداری سنتی بوشهر در مساجد و موسسات قرآنی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه مراسم دهه اول محرم در بیش پنج هزار مسجد و مراکز فرهنگی و موسسات قرآنی برگزار خواهد شد، گفت: مراسم عزدارای و سینه‌زنی سنتی به همراه مراسم آئینی سنج و دمام هر شب در تمامی حسینیه‌ها و مساجد و تکایای محلات برپا می باشد و در مساجد قدیمی محلات شنبدی، دهدشتی، کوتی، امام، بهبهانی‌ها، جبری، شکری و صلح‌آباد در شهر بوشهر که تاریخچه عزاداری آنها بیش از ۳۰۰ سال است، شاهد حضور انبوه علاقمندان و مشتاقان هستیم.


برپایی مراسم شام غریبان بوشهر


وی اظهار داشت: مراسم سخنرانی و شروه خوانی نوای دشتی ویژه شام غریبان از سوی هیئت مذهبی فاطمیون در گلزار شهدای بهشت صادق (ع) بوشهر و از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر و پایگاه مقاومت مدافعان حرم در جوار کارگاه ساخت ضریح جدید خیمه گاه امام حسین (ع) واقع در مسجد عباس بن علی (ع) منطقه یک شهر بوشهر برگزار خواهد شد.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



تجمع بزرگ عزاداران در بوشهر برگزار می‌شود/ اجرای تعزیه در ۳۳ نقطه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر