۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

سخن گفتن امام حسین (ع) با دشمن برای هدایت بود نه مذاکره



تیم خبری پارس دان

سخن گفتن امام حسین (ع) با دشمن برای هدایت بود نه مذاکره



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در مراسم خطبه خوانی شب عاشورا که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهارکرد: عاشورا نقطه عطفی در تاریخ ذات انسان است و اگر این واقعه نبود از دین چیزی باقی نمی ماند. بعثت با غدیر کامل شد و این دو بدون عاشورا و وجود حضرت مهدی (عج) معنایی ندارد.


وی افزود: آنچه برای سیر و سلوک یک انسان لازم است در عاشورا بوده و آنچه می تواند نظام دینی را به قله ها برساند در این واقعه نقش بسته است.


عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز سخن از حقوق بشر گوش دنیا را کر کرده اما عاشورا جلوه خداخواهی در گرو دگر خواهی است و امام حسین (ع) حتی به فکر لشگریان یزید بودند تا هدایت شوند.


رئیسی خاطرنشان کرد: توجه به مردم و محرومان در زندگی ائمه(ع) موج می زند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکردند و همزمان با ظلم و ستم مبارزه کردند.


تولیت آستان قدس رضوی گفت: امام حسین (ع) هرجا لب به سخن می گشودند برای هدایت بود نه مذاکره با دشمن که این اقدام باید مورد توجه قرار گیرد.


وی اظهار کرد: عاشورا تابلوی صبر است و درس دشمن شناسی را به همه ما می آموزد و پیام عاشورا برای احیای دین خدا و دمیدن خون تازه در رگ های جامعه است.


عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی با آموزه های عاشورا شکل گرفته و خون شهدای ما هرروز در جامعه شور و شعفی جدید ایجاد می کند که نمونه آن شهید حججی است.


رئیسی تاکید کرد: از خداوند می خواهیم در عاشورای حسینی که همه عالم عزادار حسین (ع) است به ما توفیق خدمت به زائران را ارائه کند.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



سخن گفتن امام حسین (ع) با دشمن برای هدایت بود نه مذاکره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر