۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

امنیت حاکم بر کشور را قدر بدانیم/لزوم عمل به وظایف در جامعه



تیم خبری پارس دان

امنیت حاکم بر کشور را قدر بدانیم/لزوم عمل به وظایف در جامعه



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، صبح جمعه در خطبه های نماز عید سعید قربان، دنیا را دار فنا دانست و افزود: انسان برای این دنیا خلق نشده است، چرا که انسان برای بقا آمده و دنیا فانی است و این بساط برچیده خواهد شد، لکن بذر محصول آخرت، در این دنیا کاشته می شود، لذا دنیا از این نقطه نظر بسیار مهم است و رفتار و کردار ما بذرهای این دنیا برای جهان آخرت است.


وی بذر فاسد را سبب محصول بد خواند و گفت: انسان باید در این دنیا از گناهان فاصله گرفته و بندگی خداوند را بکند، از لهو و لعب دوری کند.


امام جمعه ورامین نسبت به حملات نرم دشمن برای گمراه کردن نسل جوان هشدار داد و تاکید کرد: فرزند میوه درخت زندگی ما است، مراقب باشید که امروز دشمن از طریق موبایل ها اعتقادات جوانان را نشانه رفته است.


محمودی گلپایگانی به زمان رضا شاه اشاره کرد و گفت: در آن دوران متفقین در کشور بودند و در تاریکی مطلق به سر می بردیم، نه حکومت، نه آزادی و نه دولت و اقتصاد داشتیم، همه متعلق به متفقین بود، امروز نیز نسبت به کشورهای هم جوار در بهشت به سر می بریم، افغانستان، عراق، سوریه، یمن، عربستان و بسیاری از کشورهای دیگر درگیر جنگ و نا امنی هستند، حکومت پایدار ندارند.



وی افزود: خداوند با انقلاب اسلامی نعمت را بر ما تمام کرده است، مشکلات نیز داریم، لکن باید مقایسه کنیم و نعمات را قدر بدانیم و شکر عملی به جا آوریم و با رفتارمان شاکر باشیم، به وظیفه خود عمل کنیم، به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم، به مال هم تجاوز کنیم، آخوند دین فروشی نکند، اداری رشوه نگیرد، در برخی ادارات چشم کارمند به جیب ارباب رجوع است تا هدیه بدهد، امیدوارم که این طور نباشد، مراقب باشیم، اعمال ما زیر ذره بین است و خدا می بیند و می داند.


نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین اضافه کرد: عده ای در دنیا غرق شده و آخرت را فراموش می کنند، نسبت دنیا به آخرت، مانند رحم مادر به دنیا است، مراقبت کنیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



امنیت حاکم بر کشور را قدر بدانیم/لزوم عمل به وظایف در جامعه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر