۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

مستند ارسباران اثری برای معرفی فرهنگ، آداب‌ورسوم منطقه است



تیم خبری پارس دان

مستند ارسباران اثری برای معرفی فرهنگ، آداب‌ورسوم منطقه است



به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در اهر برگزار شد، فیلم‌برداری فیلم مستند ارسباران ویژه شهرستان اهر که به منظور معرفی پیشینه تاریخی، قابلیت های گردشگری و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این شهرستان و با حضور هنرمندانی از شهرهای تبریز و اهر تولید می شود، کلید خورد .


در این فیلم مستند ۱۸ دقیقه ای به بازسازی حمله قشون روس به منطقه تا انقلاب مشروطه و در ادامه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین معرفی شرایط کنونی جاذبه های گردشگری، توسعه فرهنگی و هنری و اقتصادی و صنعتی شهرستان اهر پرداخته می شود.


مستند ارسباران فرهنگ، آداب‌ورسوم منطقه را معرفی کند


آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام‌جمعه شهرستان اهر شامگاه پنجشنبه در مراسم آغاز فیلم‌برداری این فیلم مستند در شهرستان اهر اظهار داشت: امروز روز عرفه است، روزی مهم که حاجیان در صحرای عرفات حضور یافته و اعمال مخصوص آن را انجام می‌دهند و امروز نیز این دعا در تمامی شهرهای کشورمان قرائت می‌شود.


وی با اشاره به ولایت مداری ملت بزرگ ایران گفت: مردم ولایت مدار و شهیدپرور ایران اسلامی همواره پشتیبان و یاور ولی‌فقیه بوده و هیچ‌گاه در عرصه‌های مختلف تاریخی نظام و انقلاب را تنها نگذاشته‌اند و این حرکت روزبه‌روز با درایت و صلابت بیشتری ادامه می‌یابد.



امام‌جمعه شهرستان اهر ضمن تبریک عید سعید قربان و غدیر ابراز داشت: بنده از تمامی هنرمندان استان و شهرستان اهر، مسئولان اداره کل ارشاد و هنرمندان پیشکسوت تقدیر و تشکر می‌کنم که همه باهم برای یک کار فرهنگی بزرگ و بسیار بااهمیت گرد هم آمده‌اند و در این راه تلاش می‌کنند.


حاجی‌زاده ضمن بااهمیت خواندن معرفی شهرستان اهر گفت: ما باید شهرستان اهر را به دلیل ظرفیت‌های فرهنگی فراوانی که دارد به همگان معرفی کنیم فیلم‌سازی در مورد مسائل شهرستان کار مهمی است شهرستان اهر یکی از شهرهای مهم و قدیمی منطقه بوده که ما در تمامی موضوعات حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.


وی ادامه دارد: لازم است تمامی مراکز دینی، علمی و باستانی ترسیم شوند که فیلم مستند ارسباران که با هدایت و کارگردانی و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته می‌شود کار بزرگ فرهنگی را انجام می‌دهد.


وی در پایان اظهار داشت: فیلم‌سازی معرفی درودیوار یک محل یا شهر نیست بلکه نشان‌دهنده فرهنگ، آداب‌ورسوم آن خطه است یک فیلم مستند می‌تواند یک منطقه را از انزوا خارج کرده و توجهات را به خود جلب کند امیدوارم فیلم مستند ارسباران مجموعه‌ای جالب باشد که بتواند با معرفی منطقه فواید بسیاری داشته باشد.


ساخت فیلم مستند ارسباران قدم بزرگی برای معرفی منطقه و شهرستان اهر است


نائب رئیس انجمن نمایش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: همه مردم، هنرمندان و مسئولین باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوانیم حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم ساخت فیلم مستند ارسباران در شهرستان اهر قدم بزرگی بود که باید از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران آن تقدیر و تشکر کنیم.



احمد رجب پور در ادامه اظهار داشت: امروز شاهد به بار نشستن سال‌ها تلاش و زحمات هنرمندان شهرستان اهر در عرصه تئاتر هستیم و هنر می‌تواند گره‌گشایی بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و زبان هنر می‌تواند با توجه به فهم مشترک بین انسان‌ها سبب معرفی، نمود توانمندی‌ها درنهایت پیشرفت و آبادانی یک شهر و منطقه شود.


وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر در تمامی زمینه به‌ویژه هنر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد عنوان کرد: شهرستان اهر و منطقه ارسباران دارای استعدادها و توانمندی‌های بسیاری است مرحوم وحید نصیریان یکی از آن‌ها بود که متأسفانه به‌تازگی وی را از دست دادیم و در غم او عزادار شدیم.


نائب رئیس انجمن نمایش آذربایجان شرقی خواستار توجه بیشتر مسئولین به مسائل فرهنگی شد و افزود: همه مردم، هنرمندان و مسئولین باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوانیم حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم ساخت فیلم مستند ارسباران در شهرستان اهر قدم بزرگی بود که باید از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران آن تقدیر و تشکر نمائیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



مستند ارسباران اثری برای معرفی فرهنگ، آداب‌ورسوم منطقه است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر