۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

فیلم ارسباران مستندی روایی برای معرفی شهرستان اهر است



تیم خبری پارس دان

فیلم ارسباران مستندی روایی برای معرفی شهرستان اهر است



جلیل اصغری در حاشیه مراسم آغاز فیلم‌برداری فیلم مستند ارسباران در شهرستان اهر و در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فیلم مستند ارسباران معرفی شهرستان اهر مستندی روایی است که در ۱۸ دقیقه ساخته خواهد شد برای ساخت این مستند به بزرگان عرصه فرهنگ و هنر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کرده و راهنمایی‌ها لازم را کسب کرده‌ایم و بر همین اساس بازسازی مدنظر را انجام می‌دهیم.


وی با ذکر اینکه پلان به پلان این اتفاقات پرزحمت و بازسازی آن نیز به لحاظ طراحی صحنه و لباس بسیار زمان‌بر است گفت: خوشبختانه ۶۰ درصد عوامل این مستند از شهرستان اهر هستند و طبق آمار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نزدیک ۲۰۰ نفر در عرصه بازیگری فعالیت دارند که نشان‌دهنده غنای فرهنگی، تاریخی و دینی این منطقه است.


کارگردان فیلم مستند ارسباران با اشاره به تجهیزات فنی استفاده‌شده در این فیلم عنوان کرد: تجهیزات فنی استفاده‌شده که متعلق به آقای امیر اشک خونی است که فیلم‌های و سریال‌های حرفه‌ای سینمایی کشور نیز با همین تجهیزات ساخته می‌شوند و در سطح بسیار بالایی قرار دارند.


اصغری انگیزه خود از ساخت این مستند را معرفی منطقه ارسباران عنوان کرد و گفت: همگام و هم‌زمان با مسئولان و دلسوزان منطقه، عوامل این فیلم مستند نیز باهدف معرفی عالمان، هنرمندان، شخصیت‌های برتر هنری و فرهنگی و غنای تاریخی شهر پا به میدان گذاشتند و طبق قولی که داده‌ایم این کار را به نحو احسنت تحویل جامعه فرهنگی و هنری منطقه و استان خواهیم داد.



وی ضمن تشکر از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر، بخشداری بخش مرکزی، شهرداری، سپاه، انجمن نمایشی و تمامی مسئولان ابراز داشت: استاد جواد درخشان، استاد هاشم چاوشی، استاد مقامی و خانم جعفری از اساتید برتر هنری استان قوت قلب ما هستند و ما را در این راه تنها نگذاشته‌اند.


کارگردان فیلم مستند ارسباران با اشاره به اینکه من تمامی فیلم‌های خود را از کنار مزار شهدای گمنام آغاز کرده‌ام گفت: ما هر چه داریم از شهدای عزیزمان داریم و به کارهای ارزشی اعتقادداریم هرچند در این راه سختی‌های زیادی وجود دارد.


اصغری ضمن تشکر ویژه از علی محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه فرهنگ و سینما اکنون سال‌های طلایی خود را پشت سر می‌گذارد به‌ویژه از زمانی که دکتر محمدپور وارد عرصه مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌شده این روند تسریع یافته و هرماه شاهد اخذ جوایز ناب هنری از سوی هنرمندان این استان هستیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



فیلم ارسباران مستندی روایی برای معرفی شهرستان اهر است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر