۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

رفاقت نجومی

گروه خبری پارس دان

رفاقت نجومی


حضور سمیع ا… حسینی مکارم، حاشیه‌هایی را برای شهردار اصلاح طلب پایتخت ایجاد کرد



روزنامه قانون: مردم ایران در خرداد ۹۲ حرکتی را آغاز کردند که به انتصاب‌های موروثی پایان دهند و دولتی را برسرکار بیاورند که دیگر شاهد به قدرت رسیدن نیروهای ناکارآمد نباشند. اما گویی این نوع تفکر در لایه‌‌های سیاست ایران نفوذ کرده و حتی با جابه‌جایی قدرت نیز حذف نخواهد شد.


 


در همین راستا، روز گذشته خبری منتشر شد که در آن سمیع ا… حسینی مکارم، فردی که در رسانه‌های مختلف گفته می‌شود در زمان مدیریت قالیباف بر شهرداری جزو همان شخصیت‌هایی بوده که املاک نجومی را با تخفیف چشم‌گیر از او گرفته است،احتمال دارد به لطف برخی، به شهرداری نفوذ کند.


بنا به اخبار رسیده، مکارم یا قرار است در سمت مدیرکل دفتر شهردار یا معاونت منابع انسانی مشغول به کار شود و عکسی نیز که وی در کنار برخی اعضای شورای شهر و نیز شهردار تهران به ثبت رسانده، این شایبه را بیش از پیش پررنگ می‌کند. حال با نگاهی به زندگی این فرد، پیشنیه او را بررسی و مشاهده می‌کنیم که هرجا نجفی حضور پیدا کرد یا دستی بر کار داشت، او را نیز به دنبال خود برده‌است.


 


البته شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی اعضای شورای شهر با حضور این فرد در شهرداری مخالف هستند ولی باید دید که توان ایستادن مقابل این روند ناصحیح را دارند یا خیر.


ماجرای املاک نجومی

همان‌گونه که گفته شد، نام مکارم در میان آن‌ اشخاصی است که گفته می شود خانه‌های نجومی قالیباف را با تخفیف‌های چشمگیر دریافت کرده‌اند ولی وی به شدت این موضوع را در نامه‌ای رد کرده‌‌است.


 


او نیز طبق گفتمان همه کسانی که از اتهام نجومی بگیر، دلگیر شده بودند در جوابیه ای به یک یادداشت که وی را نجومی بگیر می‌خواند، می‌نویسد:« بنده سمیع ا… حسینى مکارم مثل بسیاری از مدیران اصلاح طلب دوره اصلاحات باروى کار آمدن دولت مهر ورز( در ١٢ سال پیش) و به دلیل شرایط بد و اذیت هاى دولت نهم و به ناچار، به سازمان سرمایه گذارى شهردارى تهران منتقل شدم و به مدت هشت سال در آن سازمان خدمت کردم .


 


سازمان سرمایه گذارى یکى از ده‌ها سازمان وابسته به شهردارى و در رده سازمان‌هاى دسته دوم است و من به مدت هشت سال معاون سرمایه‌گذارى آن سازمان بودم و ملاحظه می‌کنید که هیچ وقت معاون آقاى قالیباف نبودم .


 


خوشحالم که هیچ‌گاه از مواضع اصلاح‌طلبى‌ام ذره اى عدول نکرده و به ویژه در سال ٨٨ با حد اکثر توان و بضاعت خود در تحقق آرمان ها و خواسته هاى اصلاح طلبان تلاش کردم ( با وجود حضور در شهردارى) بعد از انتقال به شهردارى بر اساس ضوابط و مقرارت تعاونى هاى مسکن به عضویت تعاونى مسکن کارکنان شهردارى درآمدم که پس از هفت سال عضویت و بر اساس ضوابطى که تعاونى تعیین کرده بود به مقدار هفتاد و چهار متر آپارتمان آن هم به صورت مشاع دریافت کردم.


 


استحضار دارید که تعاونى هاى مسکن بر اساس قیمت تمام شده سهم اعضا را تحویل می دهند که این موضوع تنها مزیت تعاونى هاست؛ بنابراین اینجانب نه در تصمیم‌سازى و نه در تصمیم‌گیرى (به عنوان عضو تعاونى) و نه در فرآیند ساخت و قیمت گذارى، تاثیرى نداشته ام و در نتیجه اعمال نفوذ نکرده ام ؛ضمنا هنگام تحویل، کل مبلغ باقیمانده را به‌صورت نقد و یکجا به تعاونى پرداخته (همه مدارک و مستندات عرایضم موجود است) و از هیچ رانتى استفاده نکرده ام .


 


بنابراین دوباره دریافت دو آپارتمان در دربند و ۶۵۰ میلیون تومان تخفیف را به شدت تکذیب مى کنم و هم اکنون که با راى غرور آفرین مردم تهران، انسان‌هاى صالح و اصلاح طلب به شوراى شهر راه یافته اند بااصرار از آنان خواهم خواست به صورت ویژه به این موضوع رسیدگى کنند و چنانچه حتى یک ریال از بیت المال به اینجانب رسیده باشد به بیت المال مسترد خواهم کرد».


برخورد گازانبری با منتقدان

مکارم در بخشی از جوابیه خود با طعنه به فرد منتقد او را دروغگو و ناآگاه می‌خواند و می‌نویسد: « خداوند شاهد بر نیات و اعمال ماست و به او پناه می برم و انتظار نداشتم جناب آقاى شیرزاد عبداللهى باوجود تکذیبیه من دوباره این دروغ را منتشر کنند. احتمال می دهم چون ایشان در آمریکا زندگى می کنند، دیگران اطلاعات غلط به وى داده و امیدوارم که با سوء نیت این کار را نکرده باشند».


انتصاب‌های رفاقتی


رییس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاون اداری و مالی اداره کل آموزش و پرورش تهران، مدیر کل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، معاون طرح و برنامه پست بانک ایران، معاون سرمایه‌گذاری سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این نوع مسئولیت‌ها برای فردی که اقتصاد نظری خوانده، کمی قابل تامل است و برای مردمی که با امید به تغییر به برخی افراد رای داده‌اند، این نوع عملکرد، چندان دلنشین نیست.


اصلاح‌طلبی یا منافع‌طلبی؟



اینکه فردی با یک شخصیت‌ سیاسی رفاقت دارد یا از دوستان اوست، نباید به این منجر شود که برخلاف قوانین، انتصابی صورت گیرد. روزگاری انتقادهای فراوانی به محافظه‌کاران مدعی وجود داشت و اصلاحات با شعار تغییر پا به میدان گذاشت که پیرایش بی‌قانونی صورت بگیرد ولی آیا این روند، اصلاح طلبی است؟!


 


آیا این حرکت‌ها امیدی برای مردم باقی خواهد گذاشت؟ آیا میلیون‌ها نفر به پای صندوق‌های رای آمدند که راه قالیباف و احمدی‌نژاد ادامه یابد؟ منتظر می‌مانیم تا شاید با اسناد ومدارک قانع کننده، مکارم و اطرافیانش، این نوع شایبه‌های موجود را تبیین کنند و نگذارند تا زیاده‌خواهی برخی سودجو و خودخواه، به اعتبار عظیم بدنه اصلاحات ضربه و صدمه وارد کند.



گروه خبری پارس دان



رفاقت نجومی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر