۱۳۹۶ مرداد ۱۰, سه‌شنبه

ضرب‌الاجل به مدیران ناکارآمد/مدیر نشده‌ایم که راننده ما را برساند



تیم خبری پارس دان

ضرب‌الاجل به مدیران ناکارآمد/مدیر نشده‌ایم که راننده ما را برساند



به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در سخنانی اظهار داشت: مردم استان دردها و نگرانی های سختی دارند به نحوی که حتی در یک خانواده پنج لیسانس بیکار وجود دارد.


وی افزود: ما در قبال این وضعیت باید پاسخگو باشیم ولی متاسفانه بعضی از مدیران ما اصلا ریسک پذیر نیستند.


مدیر نشده ایم که فقط راننده ما را برساند


استاندار لرستان ادامه داد: متاسفانه در اینجا برخی مدیران دوست دارند به حاشیه بروند تا اینکه کار کنند و مسئولیت پذیر باشند.


بازوند با بیان اینکه ما مدیر نشده ایم که فقط راننده ما را برساند و عده ای هم هر روز صبح با ما «سلام علیک» کنند گفت: متاسفانه برخی از مدیران اصلا ریسک پذیر نیستند و این درحالیست که ما در قبال افراد بیکار و دیگر بیکار شده ها هم مسئولیم.


وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از این مدیران نه تنها ریسک پذیر نیستند بلکه در برابر سرمایه گذاری و طرح های اقتصاد مقاومتی هم که رهبری و دولت، راهنما و مجری آن هستند، مقاومت می کنند.


استاندار لرستان ادامه داد: اگر فردا این مدیران را ستاد اقتصاد مقاومتی و معاونت ریاست جمهوری معرفی کردیم، گلایه نکنند زیرا شخص آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفته اند اگر مدیری در برابر برنامه های اقتصاد مقاومتی، کم کاری و مقاومت کرد باید وزارتخانه مربوطه معرفی شود.


ضرب الاجل ۳۰ روزه استاندار به مدیران ناکارآمد


بازوند تصریح کرد: متاسفانه برخی مدیران حتی در مورد واگذاری های سال گذشته باز هم به وزارتخانه ها زنگ می زنند و کار راه نمی اندازند اما اگر تا ۳۰ تا ۴۰ روز دیگر وضعیت به همین شکل بماند، این مدیران به وزارتخانه معرفی می شوند.


وی گفت: متاسفانه برخی از مدیران می گویند با اجرای برخی طرح ها یا واگذاری ها باید به دیوان محاسبات یا بازرسی پاسخگو باشیم که این حرف را هم ما نمی پذیریم.


استاندار لرستان افزود: امسال سال بسیار حساسی است و وضعیت بودجه هم خوب نیست و باید بگوئیم در بهترین حالت و با ۴۰ درصد تخصیص بودجه نمی توانیم کاری از پیش ببریم.


استاندار لرستان ادامه داد: این طرح ها و سرمایه گذاری هایی که به تعویق می افتد و موانع زیادی هم بر سر راه آنها ایجاد می شود، حق مردم است که بیکاری از طریق آنها کم شود اما فقط در مورد یک کارخانه سرم سازی که نیاز به ۴ هکتار زمین دارد یک و نیم ماه است که پرونده زمینش در راه و شهرسازی، پاسکاری می شود.


عده ای در شعار دم از اشتغال می زنند


بازوند با بیان اینکه پرونده تغییر کاربری پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن چقدر باید در جهادکشاورزی بماند گفت: کاش این کارشناسان و مدیران حداقل یک تاریخ حتی ۱۰ ساله برای تعیین تکلیف و صدور مجوزها اعلام کنند اما متاسفانه به یک سرمایه گذار که می خواهد در استان ۱۰۰ میلیارد سرمایه گذاری کند می گویند که در همان ابتدا ۱۶ میلیارد تومان به حساب دولت بریز که اینها برخلاف جذب سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی است.


وی اضافه کرد: در مورد بانک ها هم وضعیت به همین شکل است واقعا چه احساسی به تملک و تعطیلی یک واحد و بیکاری کارکنان یک واحد دارند؟ واقعا یک بانک از تملک و تعطیلی ۳ ساله یک واحد چه احساسی دارد که متاسفانه نمونه های آن هم زیاد است ولی باید بدانیم همه ما در برابر بیکاران استان مسئولیم.


استاندار لرستان ادامه داد: متاسفانه علاوه بر اینها، تریبون هایی بر خلاف اقتصاد مقاومتی در استان وجود دارد که به سیاه نمایی وضعیت استان می پردازند.


بازوند تصریح کرد: متاسفانه عده ای تریبون هایی در دستشان است تا فقط از طریق آن دولت را بکوبند و به راحتی فضای استان را تنگ و تاریک و سیاه نشان می دهند که نتیجه آن فقط فرار سرمایه گذار و فرصت سوزی است


وی گفت: من در این زمینه حرف های زیادی دارم که بگویم و متاسفانه عده ای هستند که در شعار دم از اشتغال می زنند ولی نمی گویند که بدون سرمایه گذاری نمی شود اشتغال ایجاد کرد.


انتقاد بازوند از میراث فرهنگی


استاندار لرستان افزود: متاسفانه عده ای حتی الفاضی به کار می گیرند که سرمایه گذار به استان نیاید که همه اینها برخلاف اقتصاد مقاومتی است.


بازوند ادامه داد: بیکاری چالش اصلی کشور و استان است ولی در بدنه ادارات، بانک ها، کارشناسی ها و … مقاومت هایی در مسیر سرمایه گذاری و اقتصاد مقاومتی وجود دارد تا جایی که با وجود سرمایه گذاری حدود ۳۷۰ یا ۳۸۰ میلیارد تومانی این نهاد، آنقدر در مسیر این سرمایه گذاری مانع تراشی شده بود که ما خجالت کشیدیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از عملکرد میراث فرهنگی لرستان پرداخت و گفت: ما از این دستگاه گلایه جدی داریم.


استاندار لرستان افزود: اگر واقعا نمی توانند در این مجموعه کاری بکنند، آن را رها کنند.


بازوند ادامه داد: ما در این حوزه ظرفیت های زیادی داریم اما نه در بحث بوم گردی و نه در بحث روستاهای هدف گردشگری هیچ کاری صورت نگرفته است.


وی گفت: در این بخش ها ما فقط شاهد فرصت سوزی هستیم و حتی در این حوزه در بحث اقتصاد مقاومتی و واگذاری پروژه ها، مقاومت می کنند و همین باعث شده است که از این دستگاه انتقاد جدی داشته باشیم.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



ضرب‌الاجل به مدیران ناکارآمد/مدیر نشده‌ایم که راننده ما را برساند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر