۱۳۹۶ مهر ۱۱, سه‌شنبه

حمایت استاندار گیلان از شورا برای دریافت سهم رشت از اعتبار دولتی



تیم خبری پارس دان

حمایت استاندار گیلان از شورا برای دریافت سهم رشت از اعتبار دولتی



به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یازدهمین جلسه این شورا که عصر دوشنبه برگزار شد، امضای حکم شهردار رشت از سوی وزیر کشور را اعلام کرد.


امیرحسین علوی با بیان اینکه از وزارت کشور خبر امضای حکم شهردار رشت تائید شده است اظهار کرد: شورا در کوتاهترین زمان ممکن برای معارفه شهردار اقدام می کند.


رئیس شورا با ابراز انتقاد از نادیده گرفتن سهم شهرداری رشت از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی که دولت برای شهرستان رشت تخصیص داده است خواستار حمایت هر چه بیشتر استاندار جدید از مدیریت شهری رشت شد.


وی در این باره گفت: با وجود پیگیری های مجدانه ای که برای تخصیص سهم شهرداری رشت از اعتبار دولتی تخصیص یافته به شهرستان شده، انجام گرفته اما به دلایل نامعلوم، برخی مدیران نسبت به تخصیص آن کم لطفی می کنند.


رئیس شورای شهر رشت بدون نام بردن از مدیر و دستگاه خاصی افزود: اگر مدیران نسبت به تخصیص اعتبار موردنیاز شهرداری رشت از مبلغ فوق به هر دلیل قانونی امتناع می کنند، شورای شهر رشت از استاندار گیلان انتظار دارد که با وجود بحران مالی شهرداری، این حمایت را از شهرداری رشت دریغ نکند.


تعیین اولویت های کمیسیون های تخصصی شورا


علوی همچنین نسبت به برخی موضوعات شهری خواستار تلاش و همت مضاعف اعضای شورا برای بحث و بررسی و همینطور ارائه راهکار شد.


وی با اشاره به دغدغه های سرمایه گذاران در مناطق مختلف شهر رشت گفت: طرح تفصیلی برخی مناطق که از سوی اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری ابلاغ شده نیازمند بازنگری و اصلاح است.


رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه سرمایه گذاران متعددی به دلیل طرح تفصیلی ابلاغ شده دست از ساخت و ساز در سطح مناطق مختلف شهر کشیده اند افزود: در برخی مناطق، ظرفیت سرمایه گذاری و ارزش منطقه ای در طرح تفصیلی به درستی لحاظ نشده است که در کمیسیون توسعه و عمران نیاز است به آن توجه جدی شده و راهکاری برای بهبود وضعیت کنونی ارائه شود.


وی نسبت به مطالعه و بررسی مسائل حوزه فرهنگی نیز تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگی نیازمند بررسی و مطالعه مسائل ضروری شهر هستیم که در کمیسیون فرهنگی باید به آن به عنوان یک اولویت پرداخته شود.


علوی همچنین اصلاح نظارت های شورا بر شهرداری را یکی از اولویت های کمیسیون برنامه و بودجه دانست و افزود: قرارداد حسابرسی شهرداری در سال ۹۴-۹۵ منعقد شد اما به دلیل مشکلات مختلف اعم از ارائه نشدن تفربغ بودجه از سوی شهرداری، شرکت طرف قرارداد موفق به حسابرسی سال های فوق از شهرداری نشد.


وی تصریح کرد: در حالی که در شورای چهارم، حسابرسی شهرداری برای نخستین بار از اولویت های کمیسیون برنامه و بودجه بوده لذا انتظار می رود در دوره شورای پنجم نیز نسبت به حسابرسی هر ساله شهرداری شاهد جدیت بیشتری باشیم.


رئیس شورا نسبت به پیگیری اعتبارات احیای دو رودخانه زرجوب و گوهررود نیز تاکید کرد و گفت: از اعضای کمیسیون بهداشت و محیط زیست می خواهم که نسبت به پیگیری این اعتبارات که موجب رفع یکی از مشکلات اساسی شهر رشت می شود، پیگیری بیشتری داشته باشند.


علوی خواستار تعیین تکلیف خط بی. آر. تی شهر رشت از کمیسیون ترافیک شورا نیز شد و افزود: با وجود طرح جامع ترافیک انتظار می رود به صورت تخصصی نسبت به تعیین تکلیف این طرح هر چه سریعتر اقدام شود.


هشدار نسبت به تغییرات در سازمان آتشنشانی


در ادامه یازدهمین جلسه شورای رشت، عضو دیگر شورا با تبریک روز آتشنشان (هفتم مهر) نسبت به اعمال نظرات سلیقه ای در پست ها و جایگاه های مدیریتی سازمان آتشنشانی وخدمات ایمنی شهرداری هشدار داد.


رضا رسولی با بیان ینکه شغل آتشنشانی علاوه بر فداکاری با تخصص و مهارت عجین است اظهار کرد: نباید جایگاه های مدیریتی در این حوزه را با اعمال سلیقه تخریب کرد.


وی به هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای نوسازی و بهسازی تجهیزات آتشنشانی رشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزه تجهیزات، باید در حوزه جایگاه های مدیریتی نیز به سازمان آتشنشانی به صورت تخصصی نگاه شود.


این عضو شورا همچنین خواستار حمایت های استانداری از لجستیک شهرداری برای مقابله با موقعیت های بحرانی شد و گفت: ماشین آلات شهرداری برای مواقع بحرانی همچون بارش شدید برف مناسب نیست و نیاز است این ناوگان با حمایت استانداری نوسازی شود.


عضو دیگر شورا نیز در نطق پیش از دستور جلسه یازدهم با اشاره به بسته شدن حساب شهرداری به دلیل بدهی اظهار کرد: شهرداری از بسیاری افراد حقیقی و دستگاه ها طلبکار است اما نسبت به بستن حساب ها و شکایت ها صبر پیشه کرده است.


اسماعیل حاجی پور افزود: شهرداری به میزان بدهی های خود، از دستگاه ها و افراد حقیقی طلب دارد.


وی همچنین خواستار اولویت بندی در پروژه های عمرانی شهرداری شد و گفت: چهار ماه از سال بارشی در رشت رخ نداد اما هم اکنون فصل بارش است و عملا تا پایان سال سرعت پروژه های عمرانی به شدت در رشت کاهش می یابد.


وی تصریح کرد: بنابراین لازم است با اولویت بندی نسبت به تکمیل پروژه های عمرانی اقدام کنیم.


مدیریت پیشین شهرداری رشت هزینه بر بود


عضو دیگر شورا نیز با تاکید بر تعیین اولویت های شهر پیشنهاد داد کمیته ای بدین منظور تشکیل شود.


احمد رمضانپور نرگسی با بیان اینکه شهرداری در دوره پیشین، مدیریتی هزینه بر بود گفت: باید پذیرفت که مدیریت پیشین شهرداری هزینه های گزافی را بر شهرداری تحمیل کرد و شورای چهارم نیز در نظارت خود بر عملکرد شهرداری چندان موفق نبود.


وی ادامه داد: به همین دلیل است که هم اکنون با کمبود منابع مالی در شهرداری مواجه هستیم و حقوق کارکنان به مدت دو ماه به تعویق می افتد.


این عضو شورا افزود: با افکارسنجی می توان اولویت های شهر را تعیین کرد و خواست و مطالبه مردم را تحقق بخشید لذا با تشکیل کمیته ای به این منظور، باید با تعیین اولویت ها بر روی رفع مشکلات شهر تمرکز کنیم.


در ادامه این جلسه، چارت تشکیلات داخلی شورا با تغییراتی به تصویب رسید.


همچنین دو لایحه تعرفه بهای بلیط اتوبوس های داخل شهری رشت و دستورالعمل هزینه کرد ماده ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری به صورت یک فوریت و برای بررسی به کمیسیون های تخصصی شورا ارجاع داده شد.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



حمایت استاندار گیلان از شورا برای دریافت سهم رشت از اعتبار دولتی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر