۱۳۹۶ مهر ۹, یکشنبه

تقویت ۱۹۰ واحدی شاخص بورس تهران

گروه خبری پارس دان

تقویت ۱۹۰ واحدی شاخص بورس تهران


خبرگزاری فارس: بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، طی معاملات امروز بورس تهران، نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی شهید قاضی، بیمه رازی، حق تقدم خرید سهام سایپا آذین، گروه صنایع پمپ‌سازی ایران، ذوب آهن اصفهان، اوراق اجاره واسط مالی تیر یکم در نماد بوتان و بیمه تعاون از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد خوزستان، داروسازی فارابی، حق تقدم خرید سهام بین‌المللی توسعه ساختمان متوقف شدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۱۴ میلیون سهم سرمایه‌گذاری آتیه دماوند به ارزش کمتر از ۳.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


همچنین در پتروشیمی پردیس بیش از ۱۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۶.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


در فرآورده‌های نسوز آذر بیش از ۱۱ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان کد به کد شد و فولاد مبارکه اصفهان نیز شاهد کد به کد شدن ۱۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده خود بود.


در عین حال امروز ۱۰ میلیون سهم ریل‌سیر کوثر به ارزش ۳ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده انتقال یافت.


معدنی صنعتی گلگهر نیز شاهد کد به کد شدن اندکی بیش از ۷ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان بود.


۶ میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد و در تجارت الکترونیک پارسیان نیز ۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


در عین حال ۴ میلیون سهم آسان‌پرداخت پرشین به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


بیش از ۳ میلیون سهم پتروشیمی زاگرس نیز به ارزش ۶.۵ میلیارد تومان کد به کد شد.


در بازار معاملات بلوکی سهام نیز ۳۷۴.۵ میلیون حق تقدم خرید سهام بانک حکمت ایرانیان به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد.


براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی زیر سایه سنگین معاملات کد به کد و درون‌گروهی حقوقی‌ها شاهد پیش‌رو شدن گروه معدنی‌ها هم‌زمان با تقویت تقاضا از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی بود که تداوم حجم خرید سهام باعث شد تا شرکت‌های حاضر در بازار اول بورس نیز مورد توجه خریداران قرار گیرد.


امروز در گروه اطلاعات و ارتباطات اما هم‌زمان با تداوم عرضه تدریجی تنها حقوقی این سهم، جمع‌آوری سهام از سوی معامله‌گران حقیقی هم‌زمان با تلاش صندوق ذخیره فرهنگیان برای جمع‌آوری این سهم از بازار به تداوم صف خرید پایدار آن انجامید.


در گروه فلزات اساسی نیز امروز حمایت سهامدار حقوقی علی‌رغم افزایش عرضه از سوی معامله‌گران حقیقی به متعادل شدن قیمت «فولاد» در دامنه نوسان مثبت قیمتی منتهی شد. در این گروه آلومتک با اقبال خریداران اغلب حقیقی روبه‌روست.


در گروه معدنی‌ها اما برخی تک سهم های این گروه همزان با تداوم بری معاملات درون گروهی ؛ همسو با حمایت خریدار حقوقی توانستند، در میانه دامنه نوسان مثبت قیمتی دیده شوند، این در حالی بود که سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با عنوان اصلی‌ترین هلدینگ شرکت‌های سنگ‌آهنی با وجود معاملات کد به کد و افزایش عرضه در این سهم با صف خرید پایدار حدود ۳۰ میلیون سهمی و در سقف کامل قیمتی به کار خود پایان داد.


به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم و پرتحرک بود که زیر سایه معاملات کد به کد حقوقی‌ها همچنان شاهد تحرک نوسان‌گیرها در تک‌سهم‌های کوچک برخورد از سهام شناوری پایین در بازار دوم بود.



گروه خبری پارس دان



تقویت ۱۹۰ واحدی شاخص بورس تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر