۱۳۹۶ مهر ۱۰, دوشنبه

بهره برداران نمونه آب در سمنان تجلیل می شوند/ آغاز طرح ملی داناب



تیم خبری پارس دان

بهره برداران نمونه آب در سمنان تجلیل می شوند/ آغاز طرح ملی داناب



به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خاموشی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی از برگزاری همایش استانی تجلیل از بهره برداران برتر آب در سمنان خبر داد و ابراز داشت: با همکاری جهادکشاورزی و در بازدید میدانی از اراضی کشاورزی استان سمنان، بهره بردارانی که در مصرف بهینه آب کشاورزی اقدامات مناسبی انجام داده باشند شناسایی و در این همایش تجلیل می شوند.


وی ضمن بیان اینکه با توجه به کمبود منابع آب در استان سمنان، پرداختن به اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی امری ضروری است، افزود: آموزش در سن کودکی و به ویژه در مدارس می تواند اثر بخش باشد لذا هر چه در این زمینه هزینه کنیم، سرمایه گذاری برای آینده است.


معاون شرکت آب منطقه ای سمنان بابیان اینکه درطرح داناب سال جاری ۱۹ هزار دانش آموز از ۲۱۵ مدرسه آموزش هایی را در زمینه آب فرا گرفتند، ابراز داشت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای هفتمین سال متوالی دور جدید طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) در استان اجرا خواهد شد.


خاموشی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود ۸۷ درصد منابع آبی استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود لذا این مهم می طلبد تا در این زمینه اقدامات آموزشی، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد که طرح ملی داناب با محوریت آموزش و اطلاع رسانی در مصرف بهینه سازی آب بسیار موثر است.


وی افزود: طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) اواخر مهر در مدارس استان سمنان آغاز می شود و طی آن میزان آگاهی و حساسیت دانش آموزان استان به منابع آب از مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون مشخص خواهد شد.


سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون این طرح نشان از رشد هشت تا ۱۰ درصدی آگاهی دانش آموزان از میانگین سوالات در پیش آزمون و پس آزمون دارد و این امر حکایت از تأثیر مثبت مداخله آموزشی بر افزایش آگاهی و ارتقاء سطح بینش دانش آموزان در نجات منابع آبی است.


علی منصفی راد با بیان اینکه افزایش میزان آگاهی و حساسیت دانش آموزان و افکار عمومی نسبت به مشکلات منابع آب از جمله اهداف طرح بود که در طی سال‌های اجرای طرح در استان محقق شده است، تصریح کرد: در طرح داناب برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای پیش و پس از آزمون، بازدید دانش آموزان از سدها و تاسیسات آبی و اجرای نظام مسابقه داناب برگزار می شود.


وی افزود: اجرای مستمر و صحیح طرح داناب می تواند افکار عمومی را هر چه بیشتر با مسئولان و متولیان آب همراه کند لذا امیدواریم در هفتمین سال متوالی اجرای این طرح نهادهای مربوط همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد افزایش بهره وری در حوزه بهینه سازی مصرف آب باشیم.


طرح داناب با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور برای هفتمین سال متوالی در مدارس استان آغاز می‌شود.




منبع : خبرگزاری مهر

تیم خبری پارس دان



بهره برداران نمونه آب در سمنان تجلیل می شوند/ آغاز طرح ملی داناب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر